* سفر لاریجانی به چین، تصمیم نظام بود/باید به چینی‌ها اطمینان داده می‌شد
پ
کد خبر : ۳۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۷ -23 February 2019
سفر آقای لاریجانی به دلیل شرایط ویژه‌ای که ناشی از تحریم‌های اقتصادی شدید و ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی هستیم و عملا اروپا هم به این تحریم‌ها پیوسته است، بود. طبعا جمهوری اسلامی باید از تمامی توان و ظرفیت خود برای باز کردن در‌های دیگر استفاده کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا طبعا جمهوری اسلامی باید از تمامی توان و ظرفیت خود برای باز کردن در‌های دیگر استفاده کند و سفر علی لاریجانی، رییس مجلس به چین در این راستا انجام شده است.

به گزارش «آزادی» محمدجواد جمالی، نماینده فسا و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سفر علی لاریجانی رییس مجلس به چین، گفت: سفر آقای لاریجانی به دلیل شرایط ویژه‌ای که ناشی از تحریم‌های اقتصادی شدید و ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی هستیم و عملا اروپا هم به این تحریم‌ها پیوسته است، بود. طبعا جمهوری اسلامی باید از تمامی توان و ظرفیت خود برای باز کردن در‌های دیگر استفاده کند.

او ادامه داد: روی چین به عنوان شریک اول تجاری کشورمان حساب ویژه‌ای باز می‌کنیم. رییس مجلس به عنوان نماینده جمهوری اسلامی و رییس یک قوه با حضور خودشان در این شرایط و با همراهی وزیر امور خارجه، وزیر اقتصاد، روسای کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون انرژی احتمالا حاوی پیام جمهوری اسلامی برای چین بودند. کما اینکه آقای لاریجانی با رییس‌جمهور چین هم ملاقات داشتند. باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود و این هم یک ظرفیت خوبی است که در این شرایط به کار گرفته شد.

به گفته این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصمیم برای سفر لاریجانی به چین تصمیم نظام بود.

جمالی با اشاره به عدم حضور رییس‌جمهور و معاون اول رییس‌جمهور در سفر به چین، گفت: پیش از این رییس‌جمهور و معاون اول به چین و روسیه سفر کرده بودند. منتها به نظر می‌رسد باید اطمینانی از طرف چینی در رابطه با قوه مقننه به آن‌ها داده می‌شد.

او ادامه داد: روسای دو کمیسیون مهم ما در مجلس در این سفر حضور داشتند و صحبت‌های زیادی با چینی‌ها انجام شده، اما ممکن است به مرحله عمل نرسد. باید این اطمینان به چینی‌ها داده می‌شد صحبت‌هایی که با آن‌ها انجام می‌شود صحبت اصل نظام است و مجلس به عنوان قوه‌ای که در راس امور است این مذاکرات را انجام داده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: قطعا اعلام شده پیامی که در این سفر به گوش مقامات چینی رسیده، پیام جمهوری اسلامی است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: