* سخنرانی علی لاریجانی در مراسم ۲۲ بهمن کرج منتفی شد
پ
کد خبر : ۳۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ -06 February 2019
پس از طومار برخی گروه ها و همراهی امام جمعه کرج:
جنجال بر سر سخنران مراسم ۲۲ بهمن کرج از جایی آغاز شد که آیت‌الله حسینی‌همدانی امام جمعه کرج در نمازجمعه هفته گذشته در پاسخ به حرکت برخی افراد برای ممانعت از سخنرانی لاریجانی به علت اینکه او از ساکتین فتنه بوده در بخشی از خطبه‌های خود گفت: ۲۲ بهمن جشن انقلاب است. سخنران این مراسم باید انقلابی باشد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز از منتفی شدن سخنرانی علی لاریجانی رییس مجلس در مراسم 22 بهمن کرج خبر داد و گفت: سخنران مراسم روز ۲۲ بهمن در کرج هنوز مشخص نشده و احتمال دارد تا آخر وقت فردا یک گزینه جدید برای سخنرانی در این مراسم معرفی شود.روحی یزدی  در ادامه گفت قرار بود رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم روز ۲۲ بهمن کرج سخنرانی کند که این برنامه توسط ایشان لغو شد و حضور رئیس مجلس در کرج برای سخنرانی قطعاً منتفی است.

به گزارش «آزادی» جنجال بر سر سخنران مراسم 22 بهمن کرج از جایی  آغاز شد که آیت‌الله حسینی‌همدانی امام جمعه کرج در نمازجمعه هفته گذشته در پاسخ به حرکت برخی افراد برای ممانعت از سخنرانی لاریجانی به علت اینکه او از ساکتین فتنه بوده در بخشی از خطبه های خود گفت:«۲۲ بهمن جشن انقلاب است. سخنران این مراسم باید انقلابی باشد.تومار‌هایی اعتراضی نسبت به سخنران ۲۲ بهمن نوشته شده. اعتراضی که دوستان دارند اعتراض بجایی است. البته این دعوت متوجه خود استان نیست. درباره اصل این موضوع هفته آینده صحبت خواهم کرد که وظیفه ما چه خواهد بود، اما یک هفته فرصت می‌دهیم که ببینیم دوستان تدبیر می‌کنند یا نه! ما می‌خواهیم کاری انقلابی انجام دهیم پس باید تمام شؤونش رعایت شود. ان‌شاءالله ملاحظه کنند و هزینه برای استان و منطقه و کشور درست نکنند.»
 
دفتر علی لاریجانی هم در پاسخ به این سخنان امام جمعه کرج که به نوعی همراهی با جریان های تندرو تلقی می شد در اطلاعیه ای اعلام کرد:«رئیس مجلس بر اساس اصرار جناب آقای لطفی، قائم‌مقام محترم آیت‌الله جنتی در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، سخنرانی روز ۲۲ بهمن را پذیرفتند و تصور این بود که با آقای امام جمعه هماهنگی شده است.»

این اطلاعیه در ادامه تصریح کرده بود که رئیس مجلس شورای اسلامی پس از مطلع شدن از اظهارات امام جمعه کرج، سخنرانی خود را لغو کرده و گفته است: «مسأله در حدی نیست که ایشان به شورای هماهنگی مرکز اولتیماتوم یک هفته‌ای بدهند. امروز کشور به وحدت نیاز دارد و مخصوصا راهپیمایی ۲۲ بهمن بایستی مظهر وفاق در کشور باشد. آقای امام جمعه، خودشان سخنرانی نمایند یا از هر کسی که مطلوب‌شان هست، دعوت نمایند.»
 
حال رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز از اجرای خواسته گروه های تندرو حضور نیافتن علی لاریجانی در مراسم 22 بهمن کرج خبر داده که البته به گفته روحی یزدی این عدم حضور به خواسته علی لاریجانی بوده است.
 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: