* بی ارزش بودن انسان در گلستان!
کد خبر : ۳۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰ -18 November 2018
پایگاه خبری ترکمن سِسی با انتشار یادداشتی در نقد کیفیت زیرساخت جاده های گلستان که به جان باختن افراد بی گناه زیادی منجر شده و می شود؛ از این جهت ارزش جان انسان را در این استان زیر سوال برد.
وحید دلیجه در ترکمن سسی نوشت:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
مِنْ أَجْلِ ذَٰلِکَ کَتَبْنَا عَلَیٰ بَنِی إِسْرَائِیلَ أَنَّهُ مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الْأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا ۚ
 
(بدین سبب بر بنی اسرائیل حکم نمودیم که هر کس نفسی را بدون حق و یا بی‌آنکه فساد و فتنه‌ای در زمین کرده، بکشد؛ مثل آن باشد که همه مردم را کشته، و هر کس نفسی را حیات بخشد (از مرگ نجات دهد) مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده. )
 
پس متوجه می شویم که جان انسان چقدر با ارزش است و خداوند متعال، نجات جان یک انسان را برابر با نجات کل انسان ها دانسته است. و ما چقدر غافلیم ....
 
بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی، استان گلستان در اکثر مطالبات زیر ساختی خود، برای توسعه هرچه بیشتر و بهتر ناتوان بوده است
 
جاده ها و راه های مواصلاتی بین استانی و بین شهری یکی از مهمترین عوامل توسعه می باشد، در عصر حاضر که کشورهای توسعه یافته جهان پیشرفت های چشم گیری در علوم مختلف داشته و آن را عملی کرده است، ترمیم جاده های بین شهری استان گلستان از مطالبات عمومی مردم بشمار می رود ... این مسئله در عصر حاضر واقعا تاسف بار می باشد، که چرا تا کنون مطالبات عمومی مردم ترمیم و تعریض جاده های استان باشد ...!!
 
استان گلستان از نظر جغرافیایی یکی از استان های کم وسعت کشور محسوب می شود.
 
احداث جاده یکی از ارکان مهم توسعه یک منطقه می باشد. اما جاده های استان گلستان سالها است که از توسعه و سرمایه گذاری محروم می باشد خصوصا جاده های اصلی بین شهرها .
 
استان گلستان دارای 14 شهرستان است. راههای ارتباطی این شهرستان ها اکثرا بخاطر کم عرض بودن ناایمن می باشد که هر هفته شاهد تصادفات سنگین و جان باختن همشهریان هستیم.
 
جاده ترانزیتی شاهرود - آزادشهر، گنبد - اینچه برون، کلاله - مراوه تپه، کردکوی - بندر ترکمن، بندر ترکمن - آق قلا و همچنین آق قلا - گنبد و آق قلا - اینچه برون از راه های اصلی استان گلستان است که نیازمند توجه جدی در سطح ملی می باشد.
واقعا چرا مسوولان علیرغم آگاه بودن از این وضعیت اقدامی قابل توجه جهت رفع این کمبود ها نمی کنند یا اقدام آنها سرانجامی ندارد ..!؟
 
یک جاده چقدر کشته دهد تا مسولان به فکر ترمیم این جاده های فاقد امنیت بیفتند ....!؟
 
اگر این جاده ها، علی الخصوص جاده های شمال استان گلستان را از نظر فنی بررسی کنیم، به عینه متوجه می شویم که این جاده ها مسطح بوده و برای عریض کردن آنها نیازی به گودبرداری یا احداث پل های سنگین و .... نیست و با کمترین هزینه زیر سازی خواهد شد ...!! اما چرا بی توجهی ...!؟
 
جناب سید مناف هاشمی، استاندار محترم گلستان..! از وقتی حضرتعالی سکان هدایت استان را بر عهده گرفتید، علی رغم کارهای مثبتی که انجام دادید، هیچگونه تغییری در زیرساخت های جاده ای استان بالاخص قسمت شمالی استان، توجهی نشده است و دائما به فکر ارتقای پست خود و رفتن از استان گلستان هستید.
 
آیا باید مسوولی در این جاده ها تصادف کند و جان خود را از دست دهد تا مسئولان به فکر ترمیم و تعریض این جاده ها بیفتند ....!؟
 
متاسفانه چند روز گذشته دو تن از مدیران ارشد و از سرمایه های علمی کشور به خاطر استاندارد نبودن دور برگردان جان خود را از دست دادند و این واقعا ضایعه بزرگی برای کشور و مردم ایران بود. اما چنین تصادف هایی در گلستان قبل از این نیز وجود داشت که منجر به فوت شدن افراد زیادی شده بود. و خانواده های زیادی را داغدار کرد. چه خانواده هایی که بی سرپرست شدند، یا در ماتم فرزند خود به سوگ نشستند، یا چه بسا افرادی برای همیشه معلول شدند.
 
بنظر می رسد تا وقتی که مدیران گلستان بجای خدمت به مردم به فکر حفظ صندلی هایشان باشند گلستان توسعه نخواهد یافت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: