* رهبر معظم انقلاب: توان عملياتي و انگيزه‌هاي معنوي نيروهاي مسلح بايد روز به روز تقويت شود
کد خبر : ۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳ -10 April 2016
فرمانده معظم كل قوا ظهر امروز (يكشنبه) در ديدار عيدانه فرماندهان ارشد نيروهاي مسلح، مهمترين شاخصه «هويت جمعي» نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران را دارا بودن همزمان «توان عملياتي و نظامي» و «انگيزه ها و جهت گيريهاي معنوي و ديني» دانستند و تأكيد كردند: در نظام جمهوري اسلامي وظيفه اصلي نيروهاي مسلح، دفاع از مرزهاي امنيت ملي است، بنابراين بايد توان عملياتي و انگيزه هاي معنوي اين نيروها روز به روز تقويت شود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به وجود دو گروه از نيروهاي مسلح با دو هويت خاص در بيشتر كشورهاي جهان، گفتند: در برخي كشورها ارتش، نيروي نظاميِ تشريفاتي، زينتي، ويتريني و بدون توان عملياتي و فقط براي حفظ حكومت و امنيت حاكمان است.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: از اين نمونه ارتشها در منطقه ما نيز وجود دارند كه برخي از آنها از بيش از يك سال گذشته با تمام توان به يمن تهاجم كرده و مردم اين كشور را آماج حملات خود قرار داده اند اما كاري هم از پيش نبرده اند.
حضرت آيت الله خامنه اي به گروه دوم از ارتش هاي جهان اشاره كردند و افزودند: اين ارتشها در ظاهر توان عملياتي و نظامي بالايي دارند اما در ميدان عمليات فقط نظامي گري صِرف، و بي منطقي و بي رحمي در دستور كار آنها است.
ايشان عملكرد ارتش امريكا در عراق و افغانستان را نمونه بارز ارتشهايي با هويت نظامي‌گري صِرف برشمردند و خاطرنشان كردند: چنين نيروهاي مسلحي اگر در ميدان عمليات كم بياورند، ابايي در استفاده از نيروهاي جنايتكار حرفه اي همچون «بلك واتر» ندارند.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: تنها نيروي مسلح جهان كه هم «مكتبي» است و انگيزه هاي معنوي دارد و هم «كارايي» دارد و در كشوري برخوردار از «استقلال سياسي» عمل مي كند، نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران هستند.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: نظامي گري در جمهوري اسلامي ايران نه يك جايگاه تشريفاتي و زينتي است، و نه يك عمليات بي مهار، بي منطق، بي ملاحظه و بي جهت.
ايشان با تأكيد بر اينكه بايد هويت منحصر به‌فرد نيروهاي مسلح ايران همواره تقويت شود، افزودند: نيروهاي مسلح براي شخص خاص و يا براي حزب و جناح خاصي نيستند بلكه مربوط به همه ملت و كشور هستند و بايد حصار امن مردم و مدافع امنيت ملي و عمومي باشند.

رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: با افزايش توان عملياتي نيروهاي مسلح كه مجموعه اي از سازماندهي، تجهيزات، آموزش و پشتيباني است، در كنار ارتقاي توانايي هاي معنوي كه فراتر از واجبات و مستحبات ديني است و بايد در اعماق قلب نيروها بوجود آيد، نيروهاي مسلح احساس قدرت واقعي بدست خواهند آورد.
پيش از سخنان فرمانده كل قوا، سرلشكر فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان گزارشي از فعاليتها و برنامه هاي نيروهاي مسلح گفت: نيروهاي مسلح بر خود فرض مي دانند كه با افزايش توان نظامي و بازدارندگي به‌ويژه تقويت ذخاير موشكهاي بالستيك و توسعه پايگاههاي موشكي، از حريم اسلام ناب دفاع و امنيت ملت و مرزها را تامين كنند و بر همين اساس نيز معتقديم در شرايط فعلي برگزاري رزمايشهاي نظامي ضروري است و تداوم خواهد داشت.
پيش از اين ديدار، نماز ظهر و عصر به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامي اقامه شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: