* دردسر گرانی دلار برای استاد شطرنج ایرانی
کد خبر : ۲۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ -13 May 2018

استاد بین‌المللی شطرنج ایران می‌گوید که حضور مربی در کنار تیم ملی اگر مستمر باشد مثمرثمر خواهد بود.

سارا سادات خادم الشریعه در گفتگو با ایسنا، در خصوص حضور سرمربی جدید تیم ملی شطرنج، اظهار کرد: قرار بود سکلوف امروز (شنبه) به ایران بیاید که هنوز نیامده و اردو‌ها نیز هنوز تشکیل نشده است. این مربی مدت‌ها است که همراه تیم بوده، البته حضور این مربی بیشتر برای هدایت تیم ملی پسران است. او مدت‌ها است که شطرنج‌بازان ایران را می‌شناسد و در مسابقات مختلف آن‌ها را همراهی کرده است.

او خاطر نشان کرد: سکلوف با توجه به آشنایی که از شطرنج بازان ایرانی دارد، می‌تواند به آن‌ها کمک کند، اما اردو‌ها باید مستمر باشد. خیلی وقت‌ها تنها یک ماه یا دو هفته قبل از یک مسابقه مهم مربی خارجی در کنار تیم قرار می‌گیرد، در این صورت نمی‌تواند کمک کننده خوبی برای تیم باشد. اگر حضور این مربی تا المپیاد ادامه دار باشد، مثمر ثمر خواهد بود.

استاد بین‌الملل شطرنج در مورد برنامه‌های خود در سال پیش رو، گفت‌: در این ماه در مسابقات آزاد چین شرکت خواهم کرد. این مسابقات سطح بالایی دارد، چون شطرنج بازان چینی با وجودی که ریتینگ بالایی ندارند، اما بسیار قوی عمل می‌کنند. حضور در این مسابقات تجربه خوبی برای من خواهد بود. در کنار من پویا ایدنی و محمد امین طباطبایی هم در چین بازی خواهند کرد. حضور در جام ملت‌های آسیا هم جزو برنامه‌های ما بوده است، اما نمی‌دانم در این مسابقات شرکت می‌کنیم یا خیر. جام ملت‌های آسیا به صورت تیم برگزار خواهد شد.

او افزود: مهم‌ترین مسابقات این سال هم المپیاد جهانی است که آخر شهریور ماه در گرجستان برگزار می‌شود. المپیاد هم به صورت تیمی است. بهترین مقامی که تیم ملی ایران توانسته است در دوره‌های قبل این مسابقات کسب کند مقام نهمی است. در آن سال همه تیم‌ها از رتبه نهمی ما تعجب کرده بودند. آن زمان ریتینگ همه ما شطرنج بازان ایرانی نیز پایین بود و این سبب شد که مقام ما بیشتر به چشم بیاید. سال گذشته هم در این مسابقات بین ۱۵ تیم اول قرار گرفتیم. در این مسابقات تیم‌های ۱۵۰ کشور حضور دارند و مسابقات بسیار سختی است.

استاد بزرگ زنان شطرنج ایران، گفت‌: در مسابقات المپیاد جهانی، می‌توانیم روی میز هم مدال کسب کنیم. بهترین مقامی که من در این مسابقات به صورت انفرادی دارم چهارمیِ روی میز دو است. در آن موقع نزدیک به کسب مدال بودم، اما اتفاق‌ها و شرایطی سبب شد که نتوانم خوب بازی کنم و مدال را از دست دادم. امیدوارم در این سال خوب بازی کنیم و هم در بخش تیمی و هم انفرادی بتوانیم بهترین مقام‌ها را کسب کنیم.

نایب قهرمان شطرنج جوانان جهان در مورد پرداخت نشدن مطالباتش از تیم سایپا، گفت‌: دو سال است که تیم سایپا مبالغ قرارداد‌های ما را نمی‌دهد. کل مبالغ قرارداد ما خیلی بالا نیست و شاید یک دهم بازیکن ساده فوتبال هم نشود، اما همان مقدار را هم نمی‌دهند. شطرنج بازان درآمد ثابتی ندارند و کل درآمدشان از لیگ است. آن را هم پرداخت نکنند، حضور در مسابقات برای شطرنج بازان بسیار سخت خواهد شد. فقط درصد کمی از دستمزد‌های خود را در دو فصل گذشته گرفته‌ایم.

او در پایان گفت‌: در مسابقات آزاد همه هزینه بر عهده خود شطرنج‌باز است. با این شرایط که مبلغ دلار هم بالا رفته، کلا شرکت در مسابقات مختلف سخت شده است. برای مسابقات آزاد چین بلیت رفت و برگشت بر عهده خودمان است که به دلیل طولانی بودن شرایط سخت می‌شود. چون از سوی چین به این مسابقات دعوت شده‌ام، هزینه اسکان به عهده چین است. در این مسابقات با پدرم خواهم رفت، هزینه‌های او هم با خودش است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: