* رسانه های روسی: درخشش ایران در کشتی جهان
کد خبر : ۲۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹ -21 May 2016
قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت های جام جهانی 2016 که در شیراز برگزار شد در رسانه های روسیه به عنوان کشور نایب قهرمان رقابت ها با تفسیرهای مختلفی از جمله «درخشش فرنگی کاران ایرانی در جهان»، «قهرمانی مقتدرانه»، «پیروزی 8 بر صفر مقابل کشتی گیران روس» و «پیشروی آزاد تا قهرمانی بلامنازع» بازتاب یافت.
به گزارش ایرنا، تیم ملی کشتی فرنگی ایران در دیدار فینال سی و چهارمین دوره جام جهانی سال 2016 در شیراز که جمعه شب پایان یافت، پس از غلبه بر تمامی حریفان گروهی، توانست با پیروزی کامل برابر تیم روسیه برای پنجمین بار قهرمان این رقابت ها شود و ترکیه نیز در سکوی سوم جهان ایستاد.
خبرگزاری ورزشی «روس اسپورت» در باره رقابت های جام جهانی کشتی فرنگی شیراز نوشت: روسیه با واگذار کردن نتیجه به میزبان پرقدرت و آماده مسابقات در مکان دوم قرار گرفت.
این خبرگزاری افزود که فرنگی کاران ایرانی در مسابقه پایانی جام شیراز 2016، مقابل حریفان روسی درخشیدند تا هشت بر صفر قهرمان شوند و بتوانند جام را به خانه ببرند.
تارنمای خبری روسی وستینگ یو ای کوم هم لحظاتی پس از قهرمان شدن کشتی گیران در گزارش «ایران با درخشش و قاطعیت روسیه را در دیدار نهایی شکست داد»، نوشت: مسابقات جهانی در شهر شیراز با ایستادن مقتدرانه تیم میزبان بر سکوی نخست پایان یافت.
این پایگاه افزود: برای تصاحب این جام با ارزش جهانی، امسال هشت تیم قدرتمند جهان در دو گروه چهار تیمی برای قهرمان شدن به میدان آمده بودند، ولی این تیم پرقدرت ایران بود که در گروه آ تمامی حریفان خود را از پیش رو برداشت و با اقتدار از همه پیشی گرفت و جام قهرمانی را تصاحب کرد.
وستینگ یو ای کوم نوشت: پیروزی های پیاپی تیم میزبان به کشتی گیران روسیه نیز رسید و فرنگی کاران ایرانی مقابل رقیبان آماده روسی که پرقدرت ترین تیم ها در این دوره از رقابت ها بودند، قرار گرفتند و ملی پوشان میزبان توانستند مقتدرانه و با نتیجه هشت بر صفر میدان رقابت را ترک کنند و جام را در دست بگیرند.
برخی شبکه های رادیویی و تلویزیونی، پایگاه های خبری و همچنین روزنامه نیز قهرمانی ایران را بازتاب دادند.
جام جهانی کشتی فرنگی سال 2016 با حضور هشت تیم برتر جهان روزهای 30 و 31 اردیبهشت ماه در سالن شهید دستغیب شهر شیراز برگزار شد که
در گروه یک تیم های روسیه، بلاروس، آلمان و قزاقستان و در گروه دو ایران، جمهوری آذربایجان، اوکراین و ترکیه حضور داشتند.
در رقابت های تصاحب این جام که از سال 1980 آغاز شده است، اتحاد جماهیر شوروی از سال 1980 تا 1991 طی 12 دوره قهرمان بلامنازع این مسابقات بود و پس از فروپاشی شوروی، تیم روسیه در سال های 1993، 2001، 2003، 2008، 2009 و 2013 شش بار این قهرمانی را تکرار کرد.
ایران نیز که در سال های 1997، 2005، 2013، 2014 و 2015 میزبانی این مسابقه ها را به عهده داشت، سال های 2010، 2011، 2012 و 2014 به ترتیب در شهرهای ایروان ارمنستان، مینسک بلاروس و سارانسک روسیه و تهران عنوان قهرمانی جام جهانی کشتی فرنگی را کسب کرد و پنجمین جام (2016) نیز جمعه شب در شهر شیراز نصیب فرنگی کاران جمهوری اسلامی شد.
برچسب ها: قهرمانی ، کشتی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: