* بازگشت پرقدرت تندروها به احمدی نژاد
کد خبر : ۲۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸ -21 May 2016
با عبور اصولگرایان از تندروها و جبهه پایداری، ضلع سوم انتخابات را طرفداران محمود احمدی نژاد و جبهه پایداری تشکیل خواهند داد. موضوعی که اخیرا نیز در اظهارات اعضای پایداری می توان یافت.

به گزارش نامه نیوز، یکسال تا انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است و از هم اکنون گروه های سیاسی در حال برنامه ریزی برای حضور پررنگ در این عرصه هستند و با برگزاری جلسات متعدد خود را آماده رقابت با رقبای خود می کنند.


به اعتقاد کارشناسان رقابت در انتخابات سال آینده میان 3 گروه خواهد بود. گروه نخست مربوط به اصلاح طلبان و حامیان دولت هستند که با حسن روحانی در انتخابات شرکت می کنند و سعی دارند تجربه موفق ائتلاف در انتخابات های 92 و 94 را سال آینده نیز تکرار کرده و مجددا کرسی ریاست پاستور را فتح کنند.

گروه دوم اما اصولگرایان هستند. اصولگرایان که در انتخابات 92 شکست خورده و در انتخابات مجلس دهم نیز نتوانستند بسیاری از کرسی های پارلمان را از رقیب دیرینه خود تصاحب کنند در فکر جبران هستند.

اصولگرایان از هم اکنون در فکر حضور در انتخابات سال آینده هستند و آیت الله موحدی کرمانی اعلام کرده است که وحدت اصولگرایان ادامه دارد واصولگرایان فعالیت انتخاباتی خود را برای ریاست جمهوری سال آینده آغاز کرده اند.

اما نکته ای که در این میان وجود دارد این است که بسیاری از کارشناسان معتقدند دلیل اصلی شکست اصولگرایان در انتخابات های اخیر حمایت آنها از چهره های تندرو و تعامل با جبهه پایداری بوده است. بر همین اساس بعید است اصولگرایان در انتخابات پیش رو به سمت این طیف سیاسی تمایل داشته باشند و به احتمال فراوان مجزا از این گروه به فعالیت خود ادامه خواهند داد. موضوعی که محسن کوهکن نیز به آن اشاره کرده است. به گفته کوهکن اصولگرایان بعید است که بخواهند از احمدی نژاد حمایت کنند و احتمالا مرز خود با تندوری و دلواپسان را مشخص کنند.

همچنین حجت الاسلام علی بنایی نیز در گفت و گو با نامه نیوز گفته است اصولگرایان نیاز به پالایش دارند و اگر می‌خواهند این پالایش صورت بگیرد باید مرز خود با تندروها را مشخص کنند.

به این ترتیب با توجه به اظهارات اخیر اصولگرایان، به نظر می رسد چهره های تندرو اصولگرا و جبهه پایداری برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده تنها یک راه پیش روی خود دارند و آن هم حمایت تمام قد از محمود احمدی نژاد خواهد بود. چرا که اصولگرایان معتدل و سنتی قصد ندارند اشتباه انتخابات های اخیر را تکرار کنند و می خواهند با سیمای جدید در سال 96 حضور پیدا کنند.

با عبور اصولگرایان از تندروها و جبهه پایداری، ضلع سوم انتخابات را طرفداران محمود احمدی نژاد و جبهه پایداری تشکیل خواهند داد. موضوعی که اخیرا نیز در اظهارات اعضای پایداری می توان یافت.

حجت الاسلام روح الله حسینیان در این رابطه گفته است برای انتخابات ریاست جمهوری بعد من از احمدی‌نژاد حمایت می کنم و اعتقاد دارم فقط احمدی‌نژاد می‌تواند برنده انتخابات ریاست جمهوری آینده باشد. هرچه هم دیگران بخواهند دخالت کنند و وی را تخریب کنند فقط خودشان را خراب می کنند. شانس احمدی نژاد در انتخابات سال 96 صد در صد است.

حسینیان گفته است احمدی نژاد حضور جدی در انتخابات سال آینده خواهد داشت و  رکورد رای تاریخ ایران را در انتخابات ۹۶ می‌شکند!

وی گفته است احمدی‌نژاد صددرصد توسط شورای نگبهان تایید صلاحیت می شود، دلیلی برای رد صلاحیتش وجود ندارد. احمدی نژاد 8 سال به این کشور و مردم خدمت کرد و تحولات بزرگی ایجاد کرد و عظمت ایران را به جهانیان نشان داد. در مقابل استکبار جهانی ایستاد و  سینه سپر کرد و از ایران اسلامی دفاع کرد. احمدی نژاد فاصله حکومت و مردم را کم کرد.

به گفته حسینیان احمدی‌نژاد یک ریال تخلفات مالی نداشت. اگر شخص احمدی نژاد تخلفات مالی داشت تا حالا پوست از سرش کنده بودند. احمدی‌نژاد پاک دست بود و هیچ کس در پاک دستی به وی نمی‌رسد.

همچنین حمید رسایی گفته است دولتی‌ها باید بگردند بهانه جدیدی پیدا کنند، چون «دولت قبل» شاید تا چند ماه دیگر بشود «دولت وقت»!

رسایی با حمایت از محمود احمدی نژاد و انتقاد از عملکرد دولت فعلی گفته است به دلیل حاکم بودن دیپلماسی التماسی، آمریکایی‌ها در آینده بیش از این دست در جیب ملت ما خواهند کرد، اینکه دولت فعلی همه مشکلات کشور را گردن دولت قبل بیندازد، پاسخ کهنه و چندش‌آوری شده و دیگر برای مردم قانع‌کننده نیست، دولتی‌ها باید بگردند بهانه جدیدی پیدا کنند، چون آن دولت قبل شاید تا چند ماه دیگر شد دولت وقت.

وی همچنین درباره شخصیت محمود احمدی نژاد گفته است مثل همه روسای جمهور محاسن و معایبی داشتند که محاسنشان بیش از معایبشان بود. اصلا با آقای روحانی قابل مقایسه نیست. آقای روحانی را می‌شود با هاشمی و خاتمی مقایسه کرد. احمدی‌نژاد 92 را متفاوت با احمدی‌نژاد 84 می‌دانم. من به همه حمایت‌هایم از احمدی‌نژاد افتخار می‌کنم چون بر اساس مبنا و اصول بود. به همه نقدها و انتقادهایم هم همینطور.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: