* زنگ خطر براي فرمانداران كم كار
کد خبر : ۲۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷ -21 May 2016
با آغاز كار مجلس دهم و عدم رفع برخي از مشكلات در حوزه‌هاي مختلف سياسي و اقتصادي ناشي از ضعف مديريتي، دولت تصميم گرفت تا تغييراتي در بدنه خود اعمال كند كه از آن جمله تغيير استاندار خوزستان بود. در همين راستا سيد شهاب الدين چاووشي معاون سياسي استانداري تهران از تغيير دو فرماندار در استان تهران خبر داد و گفت: جابه‌جايي و تغيير فرمانداران در استان تهران صرفا سياسي نبوده و نيست بلكه يكي از اهداف ما اجراي هر چه دقيقتر و پرشتاب‌تر برنامه‌هاي اقتصادي دولت و همچنين روي كارآمدن مديران جوان‌تر در عرصه‌هاي سياسي است. بر اين اساس برخي از كارشناسان معتقدند كه دولت در حالت كنوني با توجه به برخي مشكلات چاره‌اي جز تغيير و عزل و نصب برخي از مديران خود نداشته و به نظر در آينده شاهد تغييرات گسترده‌تري در سطوح مديران و وزرا از سوي دولت خواهيم بود.

تغيير دو فرماندار در استان تهران

معاون سياسي استانداري تهران با اشاره به اينكه طي برگزاري دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبري و مجلس به خاطر اينكه مشكلي در روند برگزاري آن پيش نيايد از اعمال هرگونه تغييري خود داري كرديم، گفت: تغيير و تحول در هر دستگاه و سيستمي امري عادي و طبيعي است، عملكرد فرمانداران و مديران همواره توسط مراتبط بالاتر مورد ارزيابي‌هاي كارشناسي قرار مي‌گيرد تا نقاط قوت وضعف‌ها مشخص شده تا در راستاي تقويت نقاط قوت و رفع كم و كاستي‌ها اقدام شود. چاووشي ادامه داد: استاندار تهران تاكيد جدي بر اجراي هر چه دقيق‌تر و بهتر برنامه‌هاي دولت از جمله تحقق اقتصاد مقاومتي دارند كه در اين راستا تغيير برخي فرمانداران در گذشته احساس مي‌شد اما به علت برگزاري دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي به دليل اينكه مشكلي در روند برگزاري آن پيش نيايد از اعمال هرگونه تغييري خود داري كرديم. وی تاكيد كرد: جابه‌جايي و تغيير فرمانداران در استان تهران صرفا سياسي نبوده و نيست بلكه يكي از اهداف ما اجراي هر چه دقيق‌تر و پرشتاب‌تر برنامه‌هاي اقتصادي دولت و همچنين روي كارآمدن مديران جوان‌تر در عرصه‌هاي سياسي است تا با انگيزه‌اي دوچندان بتوانيم امور و برنامه‌ها را پيش ببريم. چاوشي ادامه داد: فرارسيدن دوره بازنشستگي و ملاحظات فني و كاري از ديگر عوامل تغيير مديران و فرمانداران به شمار مي‌رود. چاووشي با تاكيد بر اينكه يكي از اهداف اين تغييرات شتاب‌دادن بر اجراي سياست‌هاي كلي اقتصاد مقاومتي است، گفت: با توجه به ارزيابي‌هايي كه از عملكرد فرمانداران صورت گرفته و همچنين بر اساس برخي ملاحضات فني و كاري شاهد تغيير فرمانداران شهرستان‌هاي قدس و رباط كريم خواهيم بود.

علت بركناري فرمانداران دولتي

براين اساس ۱۰ روز پس از دومين دور انتخابات مجلس كه مساله تغيير استاندار خوزستان به ميان آمد، محمد امين رضازاده مديركل سياسي وزارت كشور با اشاره به اينكه مثل هميشه تغييراتي در سطح فرمانداران انجام مي‌شود گفت: . «شاهد تغييرات و جابه‌جايي‌هاي طبيعي در سطح فرمانداران خواهيم بود. برخي فرمانداران بازنشسته مي‌شوند و برخي فرمانداران هم از شهري به شهر ديگر جابه‌جا مي‌شوند. وي همچنين افزود: ممكن است بعضي از فرمانداران هم نقض يا ضعفي داشته باشند كه بايد اين ضعف برطرف شود. به هر حال سياست وزارت كشور اين است كه تغييرات در حد طبيعی باشد. اين تغييرات ربطي به انتخابات ندارد، زيرا همه فرمانداران در زمينه انتخابات نمره قبولي گرفتند، آنچه براي دولت مهم است اين است كه در جامعه آرامش برقرار شده و اختلافات احتمالي مسئولان بين مردم كشانده نشود. » گرچه پيش‌تر همزمان با توافق هسته‌اي و انتقادها نسبت به عملكرد برخي از مديران و وزراي دولت، تغييراتي در حوزه استانداري چند استان به عمل آمد اما اكنون با توجه به عدم رفع مشكلاتي اين عزل و نصب‌ها ابعاد گسترده‌تري به خود خواهد گرفت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: