* معاون شهردار:قصد فروش شهروند را نداریم
کد خبر : ۲۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲ -17 May 2016
معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهرانگفت: ما اصلا بنای فروش شرکت شهروند را نداریم و قرار نیست مالکیت شهروند به خارج از شهرداری واگذار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر امانی طی سخنانی در صحن علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به موضوع مطرح شده درباره شکایت شهرداری تهران از یکی از اعضای شورا عنوان داشت: شهرداری تهران به هیچ عنوان حداقل در یک سال گذشته شکایتی نکرده است و ما هم از این شکایت مطلع نبودیم.

وی تاکید کرد: عضو شورای شهر با من تماس گرفت که چنین مساله ای پیش آمده است، من نیز پیگیری کردم و مشخص شد این شکایت برای دو سال قبل بوده است. شهردار تهران نیز به شدت از این موضوع ناراحت شد و گفت همین امروز نامه رسمی بزنید و اعلام انصراف شکایت دو سال قبل را انجام دهیم.

امانی تاکید کرد: ما همه نقدها و انتقادات را به جان و دل می خریم اما خواهش من این است که در تذکر از جاده عدل و انصاف خارج نشوند.

معاون شهردار تهران همچنین درباره تذکر مطرح شده از سوی محمد حقانی درباره فوت پیرترین کارگر شهر تهران، عنوان داشت: این واقعه در سال ۹۰ اتفاق افتاده است و این موضوع را نیز باید مد نظر داشت که کارگران پیمانکار فضای سبز هم هیچ ارتباط مستقیم با شهرداری ندارند اما شهرداری این افتخار را دارد که طی ۵ سال گذشته در روز بیست و پنجم هر ماه از صورت وضعیت پیمانکاران یک طرفه کم می کند و حقوق کارگران فضای سبز وخدمات شهری را به حساب آنها واریز می کند که ظلمی درحق آن ها نشود.

وی گفت:  در سال۹۰ آقای طلایی از همان محل با من تماس گرفتند و موضوع را گفتند. ما پسرشان را از سنندج دعوت کردیم و در بیمارستان بستری کردیم تا مشکل درمانی را حل کنیم. حتی کمک کردیم و در سنندج برای آن ها خانه خریدیم.

امانی خاطرنشان کرد: اگر آن زمان هم این اتفاق افتاده است، این موضوع ارتباطی به شهرداری نداشت اما خارج از وظیفه خود به عنوان یک وظیفه انسانی به آن ها کمک کردیم.

وی همچنین درباره تذکر ارایه شده از سوی حقانی درباره ساخت و ساز در زمین انتهای خیابان رجایی گفت:  ما بارها خواهش کردیم این سری گزارش ها را قبل از اینکه بدون سوال و اطلاع از ما روی مانیتور شورای شهر ارایه دهند، به ما ارایه دهند و توضیحات شهرداری را هم بگیرند تا افکار عمومی در این زمینه قضاوت کند.

معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران در ادامه به موضوع فروشگاه شهروند پرداخت و گفت: ما اصلا بنای فروش شرکت شهروند را نداریم و قرار نیست مالکیت شهروند به خارج از شهرداری واگذار شود.

امانی گفت: بانک شهر درخواست کرده است تا ۵۱ درصد سهام شرکت شهروند به بانک واگذار شود، به این ترتیب بانک شهر از این فرصت ملی استفاده کند و شعبات شهروند را در کنار شعبات بانک شهر توسعه دهد. ما در حال بررسی این موضوع هستیم و تا کنون هیچ توافقی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه بحث واگذاری مدیریت شهروند مطرح نیست، گفت: بر این اساس همچنان مدیریت در اختیار مدیریت شهری باقی می ماند. 

معاون برنامه ریزی شهرداری تهران یادآور شد: ما الان می خواهیم فروشگاه های جدیدی در شهر ایجاد کنیم و توسعه فروشگاه ها نیز برای شهرداری هزینه دارد.

امانی در ادامه تصریح کرد: یک وقتی را به معاونان شهرداری بدهید تا ببینیم کدام اقداماتی که انجام می دهیم، خارج از برنامه ۵ ساله است؛ اگر بحث واگذاری شهروند، نمایشگاه شهر آفتاب، پیاده راه سازی و ... صورت می گیرد، همه این کارها مستند بر برنامه سوم و دوم است.

معاون شهردار تهران به تذکر غلامرضا انصاری درباره ساخت مراکز ترک اعتیاد اشاره کرد و گفت:  ما اصلا اردوگاه ترک اعتیاد نمی سازیم و اداره نمی کنیم؛ مصوبه شورای عالی اجتماعی و فرهنگی کشور با ابلاغ رحمانی فضلی آمده است که شهرداری موظف است سه اردوگاه را اطراف تهران تجهیز کرده و تحویل ستاد مبارزه با مواد مخدر دهد.

وی گفت: بحث مراکز بهاران یک بحث دیگری است که اگر فرصت شد درباره تکالیف برنامه دوم و اقدامات شهرداری تهران در این زمینه توضیح می دهیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: