* بیطرفی آیت الله‌هاشمی در ریاست مجلس
کد خبر : ۲۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷ -14 May 2016
مشاور پارلمانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که آیت الله هاشمی رفسنجانی در مورد ریاست مجلس دهم نظری نداشته و بی طرف خواهند بود.
 ایرنا حجت الاسلام علی عسکری روز شنبه در حاشیه سیزدهمین نشست هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ساری افزود : ریاست مجلس شورای اسلامی موضوعی مربوط به منتخبان دهمین دوره این مجلس است و ارتباطی به افراد بیرون نخواهد داشت.
وی ادامه داد : نمایندگان مجلس شورای اسلامی در داخل این نهاد قانونگذاری پیرامون رئیس پارلمان تصمیم گیری خواهند کرد و این حق منتخبان مردم است که هر کسی را می پسندند، به عنوان رئیس رای دهند.
مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارکرد: بنابراین هاشمی رفسنجانی هیچ نظر و یا دخالتی در انتخاب رئیس آینده پارلمان نخواهد داشت و همه چیز به نمایندگان این نهاد قانونگذاری مرتبط است. پیش از این خبرهای زیادی در فضای مجازی مبنی بر حمایت آیت الله هاشمی رفسنجانی از ریاست علی لاریجانی در برابر محمدرضا عارف برای ریاست مجلس دهم منتشر شده بود که ایرنا برای تنویر افکار عمومی این گفت و گو را انجام دادهاست.
** بی طرفی هاشمی رفسنجانی در ریاست خبرگان پنجم
مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد نظرگاه هاشمی رفسنجانی در مورد ریاست پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز گفت که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همانند ریاست مجلس شورای اسلامی ، برای خبرگان رهبری نیز نظری ندارند.
عسکری افزود: ریاست خبرگان رهبری نیز موضوعی مرتبط با منتخبان این مجلس است و نباید از بیرون به گونه ای ترسیم شود که خبرگان رهبری نیز سیاسی است.
وی ادامه داد : رسانه ها باید فضای آرام توام با توجه به مصالح و منافع ملی را در کلان نظام برای انتشار اخبار مدنظر داشته باشند و از طرح مسایلی که باعث نشان دادن نوعی اختلاف است، پرهیز کنند. سیزدهمین نشست هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی مازندران صبح روز شنبه با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و استاندارمازندران در ساری برگزار شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: