* ایران جز 10 کشور بلاخیز دنیاست
کد خبر : ۲۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸ -11 May 2016
قائم‌مقام صندوق بیمه کشاورزی ایران گفت: گزارش‌های بین‌المللی ایران را به دلیل امکان وقوع 31 حادثه طبیعی در زمره 10 کشور نخست بلاخیز دنیا قرار داده است.
فارس، محمدابراهیم حسن‌نژاد عصر امروز با ارائه گزارشی از سازمان فائو در دهمین کنفرانس دوسالانه اقتصاد کشاورزی ایران اظهار داشت: تامین منابع غذایی جمعیت 9 میلیاردی جهان در 2050 با تولید دو برابری میزان کنونی و برطرف موانعی چون محدودیت زمین‌های کشاورزی، کمبود آب، قیمت بالای انرژی، افت سرمایه‌گذاری در زمینه تحقیقات کشاورزی و افزایش ضایعات غذایی میسر می‌شود.

حسن‌نژاد بیان داشت: نیاز غذایی در سال 2020 نسبت به سال 1993 در غلات 41 درصد، گوشت 63 درصد، گیاهان غده‌ای و ریشه‌ای 40 درصد و علوفه 200 درصد است که با محدودیت منابع کار سختی است.

قائم‌مقام صندوق بیمه کشاورزی ایران اضافه کرد: 50 میلیون تن از کسری 160 میلیون تنی گندم سال 2020 با توان علم و تکنولوژی میسر و مابقی جزو معضلات است.

وی افزود: افزایش شدت و دامنه مخاطرات بخش کشاورزی از جمله خشکسالی، آتش‌سوزی، کاهش منابع آب سطحی و زیرزمینی، بارندگی‌های نابه‌هنگام، تغییرات شدید دمایی، ریزگردها، فرونشست‌ها، زوال گونه‌های خاص از جمله جنگل‌های بلوط، بیماری‌های دامی و نباتی، مهاجرت و بیکاری از جمله پیامدهای تغییر اقلیم هستند که گزارش‌های بین‌المللی ایران را به دلیل امکان وقوع 31 حادثه طبیعی در زمره 10 کشور نخست بلاخیز دنیا قرار داده است.

حسن‌نژاد خاطرنشان کرد: اختصاص یارانه و یاری رساندن دولت برای جبران ادامه حیات و فعالیت کشاورزی که مدیران و سامان‌گران ریسک‌های کشاورزی باید از اندوخته‌پردازی، ذخیره‌سازی و بهره‌گیری از تجربیات جهانی و استفاده از تکنیک‌های بیمه اتکایی غافل نباشند و در این زمینه سرمایه‌گذاری لازم را داشته باشند.

قائم‌مقام صندوق بیمه کشاورزی به ارائه راهبردهایی در زمینه بیمه‌های کشاورزی پرداخت و تاکید کرد: توسعه عملیات و تنوع بخشی به شیوه‌های کشاورزی، استفاده از تعرفه‌های ترجیحی متناسب با سایت‌های بخش کشاورزی و بازنگری و اصلاح ساختار اجرایی و سازمانی با رویکرد تدوین نظام جامع بیمه کشاورزی از جمله راهبردهای بیمه کشاورزی است.

حسن‌نژاد تصریح کرد: همچنین راهبردهایی ویژه و منطقه‌ای، تقویت و تجهیز منابع مالی صندوق بیمه کشاورزی و استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و ترویجی بخش کشاورزی به منظور اشاعه فرهنگ استانداردسازی، فرآیندهای بیمه‌ای و افزایش ارتقا رضایتمندی بیمه‌گذاران مدنظر بیمه کشاورزی است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: