* مراجعه ۲۲۰۰ بیمار مشکوک به کرونا به بیمارستان‌های خوزستان طی ۲۴ ساعت گذشته
پ
کد خبر : ۲۱۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳ -02 March 2021
فاجعه در خوزستان؛
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مراجعه ۲۲۰۰ بیمار مشکوک به کرونا به بیمارستان‌های خوزستان و بستری ۳۰۷ نفر از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
به گزارش «آزادی»، فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وضعیت مراجعه به بیمارستان‌ها در روز گذشته تقریبا حدود دو هزار و ۲۰۰ نفر بود که ۳۰۷ نفر آن‌ها بستری شدند.

وی افزود: تست ۱۸۸ نفر از کسانی که بستری شدند بصورت قطعی مثبت اعلام شد مابقی نیز بیماران مشکوک و یا محتمل به ابتلا بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ۶۲ مرکز بهداشتی منتخب در حال ارائه خدمات کرونایی هستند که حدود چهار هزار نفر نیز به این مراکز مراجعه نمودند.

وی ادامه داد: اگرچه با اعمال محدودیت‌ها از شیب نمودار آمار کاسته شده، اما در حال حاضر وضعیت استان افزایشی است.

فرهاد ابول نژادیان تصریح کرد: شاخص RT در سه هفته گذشته ۱.۵۹ بود این شاخص بدین معنا بود که هر ۱۰۰ بیمار قریب به ۱۵۹ نفر را می‌توانست مبتلا نماید.

وی بیان کرد: حدود دو هفته پیش شاخص RT با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۱.۳۴ رسید، اما در هفته اخیر این عدد به ۱.۲۳ رسید.

ابول نژادیان عنوان کرد: تا زمانی که RT به کمتر از ۱۰۰ نرسد کماکان روند ابتلا در استان صعودی خواهد بود.

وی ادامه داد: از مردم بابت رعایت فاصله گذاری اجتماعی و افزایش استفاده از ماسک تا ۸۲ درصد متشکر هستم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تردد در شهر‌ها کاهش یافته، اما هنوز برای شهر‌های قرمز این میزان تردد بالا است که از مردم خواهشمندیم همکاری خود را ادامه دهند و شرایط را تحمل کنند.

وی ادامه داد: تا حدودی از شرایط بازار و معیشت مردم و صاحبان اصناف مطلع هستیم، اما فعلا آنچه که در کنترل اپیدمی مهم است سلامت و جان مردم است.

فرهاد ابول نژادیان تصریح کرد: وضعیت بیمارستان‌ها، کنترل بیماران ورودی و مدیریت تخت‌ها برای ما هم سخت است، اما اجازه نخواهیم داد کسی از هم استانی‌هایمان از خدمات درمانی و بیمارستانی بی بهره بماند.

وی افزود: ظرفیت بیمارستان‌ها افزایش یافته، اما این ظرفیت‌ها محدود است و باید همکاری‌ها ادامه یابند تا به نقطه کاهش آمار برسیم.
خبرهای مرتبط
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: