* داوري:پیروزی‌احمدي‌نژادمقابل‌‌روحاني
کد خبر : ۲۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶ -11 May 2016
طبيعي است که آقاي هاشمي، آقاي احمدي نژاد را نسبت به مسير خودشان منحرف مي دانند.
**برخي از چهره هاي اصولگرا از دخالت دولت روحاني در انتخابات سخن مي گويند. آقاي ميرتاج الديني معاون آقاي دکتر احمدي نژاد گفته به نتايج انتخابات مشکوک است. نظر شما در اين خصوص چيست؟

در اينکه اراده اي از سوي دولت براي دخالت سازمان يافته در انتخابات وجود داشته، شک و ترديدي نيست. قبلا هم عرض کرده بودم که اگر به اظهارات آقاي خباز استاندار سمنان توجه کنيد، ايشان کاملا به عنوان يک ليدر حزبي براي پيروزي ليست اميد برنامه ريزي کردند؛ همچنين اظهارات اعضاي حزب اعتدال و توسعه که در دولت مسئوليت دارند. کاملا مشخص است که نيروهاي نزديک به دولت در انتخابات مداخله داشتند و تلاش کردند نتايج را به نفع دولت رقم بزنند. شوراي نگهبان بايد به اين موضوع رسيدگي کند.

**آقاي هاشمي رفسنجاني گفته است: در دوره احمدي نژاد به ويژه پس از سال 88 انقلاب داشت منحرف مي‌شد و به سمت اختناق مي‌رفت، من موفق شدم در بدترين شرايط تا حدودي اين وضع را عوض کنم و مردم با همان مردانگي که انقلاب کردند سال 92 هم پيروز شدند. اکنون ديگر مي‌توانم راحت بميرم.  پاسخ شما به اين اظهارات چيست؟

نسبت به اين اظهارات پاسخ خاصي ندارم. در تضادي که بين آقاي هاشمي و آقاي احمدي نژاد وجود دارد، شکي نيست. حتما آقاي احمدي نژاد در مسيري که در دوره خودشان براي اداره کشور انتخاب کرده با منويات آقاي هاشمي تضاد جدي داشتند. طبيعي است که آقاي هاشمي، آقاي احمدي نژاد را نسبت به مسير خودشان منحرف مي دانند. اما اينکه آقاي هاشمي به خيال خودشان آسوده شدند، اينطور نيست؛ ايشان هنوز هم بايد دلواپسي هايشان را حفظ کنند، زيرا ملت ايران به بينش و منش آقاي هاشمي در انتخابات دوره هاي مختلف "نه" گفتند. تلقي بنده اين است که ايشان در سطح توده هاي مردم، مطلقا جايي ندارند.

**بعد از بسته شدن پرونده انتخابات مجلس دهم که پرونده انتخابات رياست جمهوري سال 96 باز شده است، برخي از چهره هاي اصلاح طلب و حتي اصولگرا حملاتي را به آقاي احمدي نژاد آغاز کرده اند و ادعا مي کنند که آقاي احمدي نژاد هيچ شانسي براي پيروزي در انتخابات ندارد، مردم از او استقبال نخواهند کرد، اصولگرايان نيز اشتباه خود را در حمايت از اقاي احمدي نژاد تکرار نخواهند کرد. به نظر شما چرا اين حملات به آقاي احمدي نژاد صورت مي گيرد؟ اگر ايشان نامزد انتخابات رياست جمهوري شوند، واکنش مردم و جريان هاي سياسي به اين موضوع چگونه خواهد بود؟

آقاي احمدي نژاد تا اين لحظه هيچ اراده و تصميمي براي شرکت در انتخابات ندارند. اما تمام نظرسنجي ها نشان مي دهد، در صورتي که ايشان در رقابت با آقاي روحاني قرار بگيرند، با نسبت 7 به 3 پيروز مي شوند. اتفاقا دليل اين حملات همه جانبه به آقاي احمدي نژاد، در همين اقبالي است که توده هاي مردم،نيروهاي حزب اللهي و بخش هاي ارزشي جامعه به ايشان دارند. بازتاب سفر اخير آقاي احمدي نژاد به جيرفت را هم که ببينيد، متوجه مي شويد که چنين اقبالي براي هيچ يک از چهره هاي سياسي کشور صورت نمي گيرد. قطعا براي همين اقبال از سمت مردم است که آقاي احمدي نژاد از طرف آقاي هاشمي و خيلي هاي ديگر مورد حمله قرار مي گيرند.

**اخيرا سايت پايش در مطلبي به شعار جديد انتخاباتي احمدي نژاد پرداخته و اعلام کرد: در برنامه هاي انتخاباتي که توسط کارشناسان دفتر احمدي نژاد تهيه و به تاييد رسيده، توجه به مشکلات اقتصادي و معيشتي مردم و بويژه طبقات فرودست در اولويت قرار گرفته است.بر اساس اين طرح، چنانچه احمدي نژاد نامزد انتخابات شود، جذاب ترين شعار انتخاباتي وي، ايجاد اشتغال براي حداقل يک فرزند هر خانوار است. به گفته طراحان اين برنامه، هر خانواده اي در دولت آينده احمدي نژاد يک سهميه استخدامي خواهد داشت و بر اساس پيشنهاد اعضاي خانواده، دولت يک نفر را استخدام خواهد کرد.همچنين در صورت نامزدي احمدي نژاد در انتخابات، او وعده افزايش يارانه هاي نقدي را خواهد داد. در برنامه هاي انتخاباتي احمدي نژاد همچنين قرار است به هر استان براي حضور در هيات دولت سهميه داده شود. شما از اين طرح انتخاباتي اطلاع داريد؟ و نظرتان در اين خصوص چيست؟

اين دوستان آقاي احمدي نژاد را به خوبي نمي شناسند. آقاي احمدي نژاد اگر برنامه اي در ذهن داشته باشند، يقينا اين برنامه خيلي صريح و شفاف از طرف خودشان اعلام مي شود. آقاي احمدي نژاد فرد شجاعي هستند و اگر قصد کانديداتوري داشته باشند صراحتا اعلام مي کنند، نيازي به اينگونه بازي ها نيست. دوستان به اين نکته توجه ندارند که، ساختن اين شعارها علاوه بر اينکه به تخريب آقاي احمدي نژاد منجر شود، به تثبيت جايگاهشان در افکار عمومي کمک مي کند.

**آقاي احمدي نژاد بعد از سفرهاي استاني اخيري که داشته اند، در تازه ترين ديدارهاي خودبا آقاي ضرغامي رئيس سازمان صدا و سيما ديدار کرده اند. آيا اين سفرهاي استاني و ديدارها، به معناي آماده باش آقاي احمدي نژاد براي ورود به عرصه انتخابات رياست جمهوري سال 96 نيست؟

آقاي احمدي نژاد سفر استاني ندارند. آنچه که در حال انجام است سفر استاني نيست، دعوت خانواده هاي شهدا، ايثارگران و توده هاي مردم است که ايشان با حجم زيادي از دعوت ها روبرو هستند و مي توانند بخشي از آنها را در برنامه هايشان بگنجانند. سفر استاني تعريف خاص خود را دارد که سرکشي دولت از استانها و رسيدگي به امور آنها را شامل مي شود. تا آنجا که ما صحبت هاي آقاي احمدي نژاد را تحليل مي کنيم، ايشان از ديدگاه ها و آرمان هاي امام(ره) در اين سفر ها صحبت مي کنند. صحبت هايي هم که راجع به پخش پوسترهاي انتخاباتي در سفرهاي آقاي احمدي نژاد مي شود، کذب محض است. اينها دست نوشته هايي هستند که مردم به شکل خودجوش تهيه مي کنند.
برچسب ها: روحانی ، احمدی نژاد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: