* پرتاب نشده،تکذیب شد
کد خبر : ۲۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹ -11 May 2016
روز دوشنبه، سردار‌عبداللهي،معاون آماد و پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح در سخناني گفت:ايران یک موشک بالستیک با برد ۲ هزار کیلومتر و با خطای ۸ متر تست‌كرده‌است.
روز دوشنبه، سردار‌عبداللهي،معاون آماد و پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح در سخناني گفت:ايران یک موشک بالستیک با برد ۲ هزار کیلومتر و با خطای ۸ متر تست‌كرده‌است. اين خبر بعد از اندكي به تيتر يك رسانه‌هاي محافظه‌كار(فارس و  تسنيم) تبديل و بلافاصله نيز توسط وزير‌دفاع تكذيب شد.روزنامه‌‌هاي اقليت‌آفندي اقتدارگرا، اين موضوع‌را طبق معمول به نفع خود مصادره  و تبديل به چماق كرده و بر سر سياست‌‌هاي دولت كوفتند ولي اندكي بعد جفت پوچ آوردند!اين جماعت از تكنيك انفعالي در پوشش خبري استفاده كردند و پيام تكذيب را آنگونه‌ كه بايد منعكس نكردند.
  بي اطلاعي و تعجب اعضاي كميسيون ‌امنيت  ملي
اين رويداد قابل تامل، براي نمايندگان كميسيون امنيت‌ملي مجلس نيز، تازگي داشت. عباسعلي منصوري آراني، از چهره‌هاي نظامي و عضو كميسيون در قبال خبر تكذيب اين تست موشكي با اعلام بي خبري از جزئيات اين ماجرا به «قانون»اعلام كرد: اين موضوعات از ظرافت بالايي برخوردار و مشخص نيست كه چرا اين سخنان بيان شده‌است وي ادامه داد: مسئوليت‌بيان اين فعاليت‌ها با وزير است و هر آنچه كه وي اعلان كند، قابل استناد است. احمد بخشايش نيز از ديگر اعضاي كميسيون به «قانون» گفت:اطلاعي از اين چرايي تائيد و تكذيب ندارم ولي يكي از معاونان سپاه اين خبر را اعلام و وزير اين موضوع را تكذيب كرده است و بايد اين رزمايش انجام شده‌باشد. احمد شوهاني از اعضاي ديگر كميسيون امنيت ملي نيز به «قانون» گفت من در حد اخبار رسانه‌ها از موضوعات اطلاع دارم.اين عضو كميسيون ادامه داد:مقدار حساسيت‌هاي دشمنان نسبت به قضييه موشكي ما زياد شده و ممكن است اعلام اين آزمايش بازدارندگي را زياد كند ولي هنگامي كه ما به اين توانايي‌ها رسيديم چه لزومي دارد آن را رسانه‌اي كنيم!؟شوهاني افزود:دشمن به دنبال اين است كه از طريق‌ فعاليت‌هاي موشكي ما را تحريم كند.وي در پاسخ به اين سوال كه آيا آزمايش موشكي اخير در كميسيون شما مورد بررسي قرار گرفته‌است يا خير، تشريح‌كرد: كميسيون امنيت ملي به اين موضوع ورود نكرده‌است. محمدصالح جوكار نيز كه عضو كميسيون امنيت ملي است نيز با اعلام بي اطلاعي از اين موضوع، با تعجب فراوان گفت من خبر شليك موشك را خوانده‌ام ولي تكذيب اين موضوع رانشنيده‌ام و در نشست وزير دفاع با خبرنگاران آقاي دهقان همچين نكته‌اي را بيان نكرده‌اند!
  ديپلماسي و توان نظامي دو بال اعتلا
موشك و توان دفاعي از نعمت‌هايي است كه به بركت انقلاب اسلامي و خون شهدا، نصيب ما شده است ولي به نظر مي رسد برخي در اين  بين تلاش دارند از همين توان نيز عليه كشور استفاده كرده و در زمين دشمن‌بازي كنند!اين جماعت متوجه نيستند كه صهيونيست‌ها و دشمنان به دنبال بهانه‌ هستند تا راه موفقيت را در عرصه سياست‌خارجي به روي ملت ما ببندند. در حالي كه همگان مي‌دانند ايران اسلامي از توان پدافندي بالايي برخوردار است بايد اين نكته را نيز مد نظر داشته باشند كه ديپلماسي و قدرت نظامي در كنار كمك بيشتري به اعتلاي كشور مي‌كند و اين دو مانند چرخ‌هايي هستند كه اگر هركدام بلنگد، ما از رسيدن به مقصد، باز مي‌مانيم.
برچسب ها: موشک بالستیک
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: