* تغییر مدیرعامل دخانیات تصمیمی جمعی بود
کد خبر : ۲۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴ -10 May 2016
نایب رئیس صندوق بازنشستگی فولاد با بیان اینکه اعضای هیات مدیره این صندوق برای تغییر مدیر عامل دخانیات تحت فشار نهادهای دولتی نبوده اند این تغییر را ماحصل تصمیمی جمعی دانست.

اکبر نوروزی به اقتصادنیوز گفت: ما قصد نداشتیم که تغییری در دخانیات انجام دهیم اما چون مدیر عامل این شرکت استعفا داده بود بر اساس تصمیمی جمعی بهتر دانستیم فرد دیگری را به عنوان مدیر عامل برگزینیم.


او افزود: آقای محمدی شمالی که اکنون به عنوان مدیرعامل دخانیات انتخاب شده اند یکی از مدیران باسابقه در وزارت سابق بازرگانی و وزارت صنعت کنونی بوده اند و چون ما قصد داشتیم قسمت تجاری دخانیات و بازارسازی آن را فعال کنیم، ایشان را انتخاب کردیم.

نایب رئیس صندوق بازنشستگی فولاد افزود: برخی انتقاد کرده‌اند که چرا ما فردی را که در وزارت بازرگانی به عنوان مسول تامین خوراک دام بوده به مدیرعاملی این شرکت برگزیده ایم که در پاسخ می توان گفت مدیریت دخانیات در مقطع کنونی که با حجم بالایی از قاچاق مواجه بوده و در تجارت داخلی و خارجی موفق عمل نکرده به فردی نیاز دارد که امور بازرگانی را خوب بداند و بخش تجاری شرکت را قوی تر از گذشته کند.

او گفت: مدیر عامل کنونی دخانیات در وزارت بازرگانی سابق مسولیت بازرگانی خوراک دام را بر عهده داشته و با چم و خم اصول تجارت و بازاریابی آشناست از این رو امیدواریم که بتواند پایه های تولید مشارکتی و عرضه محصولات برندهای ملی دخانی را در ایران محکم بنیان نهد.

نوروزی افزود: یکی دیگر از ملاک های ما برای تعیین مدیر عامل جدید دخانیات غیر سیاسی بودن او بود تا به دور از حاشیه سازی های سیاسی بتواند به کار خود مشغول باشد و صنعت دخانیات را با 15 هزار نیرو مدیریت کند به همین خاطر فردی تکنوکرات را برگزیدیم تا در راس این شرکت قرار گیرد.

او گفت: با توجه به اینکه حق انحصاری از شرکت دخانیات گرفته شده است بسیار امیدواریم که این شرکت با مدیریت جدید بتواند به مانند یک بنگاه چابک، تولیدی رقابتی داشته باشد و با توجه به نیروی جوان مناسبی که در این صنعت مشغول کارند این بنگاه کارآمدتر از گذشته شود.

نایب رئیس صندوق بازنشستگی فولاد تصریح کرد: ما پذیرفته ایم که صنعت دخانیات دیگر انحصاری نیست و باید شرکت دخانیات خود را با شرایط جدید وفق داده و بتواند به حیات خود ادامه دهد.

برچسب ها: دخانیات ، مدیر عامل
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: