* شهربانو امانی: سفر‌های آقای قالیباف شائبه انتخاباتی بودن دارد/ هزینه این سفر‌ها بیش از فایده آن است
پ
کد خبر : ۲۰۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴ -13 October 2020
عضو شورای شهر تهران گفت: سفر‌های اخیر آقای قالیباف اولا شائبه انتخاباتی بودن دارد و ثانیا در شرایط شیوع ویروس کرونا به صلاح نیست.»

به گزارش آزادی، هنوز حرف و حدیث‌ها درباره سفر استانی آقای رئیس مجلس به خوزستان تمام نشده بود که راهی مقصد دوم شد! محمدباقر قالیباف روز گذشته در حالی به استان سیستان و بلوچستان سفر کرد که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران حوزه سیاست داخلی اینگونه سفر‌ها را غیرضروری می‌دانند. استدلال مخالفان این است که اولا هر شهر و استانی نماینده دارد و رسیدگی به مشکلات آنجا یا حتی شنیدن حرف‌ها و درد دل مردم آن منطقه به عهده همان فردی است که از مردم منطقه رای گرفته است نه رئیس مجلس. ثانیا اینکه رئیس در قوه مقننه جایگاه مدیریت ویژه‌ای ندارد و که قرار است صرفا بلندگوی مجلس باشد لذا انجام اینگونه سفر‌ها و بازدید‌ها منطبق با شرح وظایف ایشان نیست. ثالثا آنکه مجلس شورای اسلامی قرار است به دو وظیفه قانون‌گذاری و نظارت پرداخته و دستی در حوزه اجرا ندارد؛ بنابراین رئیس مجلس چطور می‌تواند به مناطق محروم و غیرمحروم سفر کرده و برای حل مشکلات مردم قول‌ها و وعده‌هایی بدهد که تحقق آن از جمله وظایف یک قوه دیگر است؟! نکته آخر و البته مهم‌تر از همه اینکه اکنون در یک وضعیت عادی قرار نداریم و همه توان مسئولان و کشور باید صرف مقابله با کرونا نشود. سفر در این شرایط به هیچ وجه به صلاح نیست و در زمانی که به مردم توصیه می‌شود از سفررفتن پرهیز کنند، شایسته نیست که یک رئیس قوه چنین کند.
آقای قالیباف و همفکرانش، اما لج‌بازتر از این حرف‌ها هستند و گوششان بدهکار این حرف‌ها نیست. اگر این طور نبود وقتی بازدید از بیماران کرونایی آن همه جنجال به پا کرد، نمایندگان تهران به یک بیمارستان دیگر نمی‌رفتند و با بیماران بدحال کرونایی ملاقات نمی‌کردند.
آقایان اصرار دارند که حضور میدانی و ارتباط چهره به چهره بهترین راهکار برای حل مشکلات مردم است، اما آنچه از بیرون برداشت می‌شود این است که همه این حرف‌ها بهانه بود و هدف اصلی بیشتر دیده شدن و آماده کردن افکار عمومی برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری است.
شهربانو امانی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب که اتفاقا سابقه نمایندگی مجلس را داشته و با ابزار‌های این قوه و کارکرد‌های آن نیز آشنا است در گفت‌وگویی با «آزادی» می‌گوید: «سفر‌های اخیر آقای قالیباف اولا شائبه انتخاباتی بودن دارد و ثانیا در شرایط شیوع ویروس کرونا به صلاح نیست.»
وی این رویکرد مجلس یازدهم را ناشی از رقابت موجود بین سه قوه در کشور دانست و گفت: «طبق قانون اساسی قوای مجریه، مقننه و قضاییه از هم مجزا هستند، اما عملا شاهد نوعی رقابت میان قوا هستیم. دلیلش نیز احتما آن است که افراد در حوزه اجرا بیشتر دیده می‌شوند. به همین خاطر شاهدیم که دو قوه دیگر نیز وظایف اصلی خود را را‌ها کرده و در نقش قوه مجریه ظاهر می‌شوند».
عضو شورای شهر تهران در ادامه به تاثیر وضعیت خطیر کشور با توجه به شیوه ویروس کرونا اشاره کرد و سفر‌های استانی در این شرایط را دارای خسارات و هزینه‌های مادی و معنوی بسیاری دانست.
امانی همچنین به مجلس محترم توصیه کرد که به جای اینگونه اقدامات نمایشی و تبلیغاتی وقت خود را صرف رسیدگی به اولویت‌های کشور و وعده‌های انتخاباتی خود کنند. وی در حین حال تاکید کرد: «بهتر است به جای سفر این وضعیت کرونایی و تحمیل هزینه‌های مادی و معنوی به کشور، به این فکر کنند که انتخابات آتی در صورت عدم کنترل و مهار شدن این ویروس چطور قرار است برگزار شود».

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: