* یونسی: سایه تحریم‌ها هنوز وجود دارد
کد خبر : ۲۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴ -10 May 2016
دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: دولت مشکلات و محدویت‌هایی دارد که مهم‌ترین آن همین بحث تحریم‌ها بود که برداشته شد، اما سایه تحریم هنوز وجود دارد و نیاز داریم که همه در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.


به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام "علی یونسی" در جلسه شورای اداری شهرستان فهرج با بیان اینکه مردم جنوب کرمان با فرهنگ و ریشه‌دار و از یک اصالت بسیار شایسته‌ای برخودار هستند، بیان کرد: یک نمونه بسیار خوبی از اصالت‌های تاریخی مردم ایران، مردم جنوب هستند چراکه اصالت‌های تاریخی تنها ساختمان‌های باستانی نیست، بلکه مهم‌تر از آثار، مردمان یک منطقه هستند.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با بیان اینکه مردم یک منطقه موزه‌های زنده تاریخی و فرهنگی یک کشور هستند تصریح کرد: مردم جنوب کرمان اصیل‌ترین مردم ایران هستند که با اصالت و ریشه خودش تشکیل شده و مانده است و مهم‌ترین نعمت خداوند دین، فرهنگ غنی و خوب ایرانی اسلامی است و اگر یک جامعه‌ یا ملتی فاقد این فرهنگ باشد فقیرتر هم خواهد بود.

یونسی با بیان اینکه مردم جنوب کرمان مردمی زحمت‌کش، دین‌مدار، قانع و صبور و همراه با طبیعت هستند ابراز کرد: با این وجود همه با هم زندگی خوبی دارند و با طبیعت کنار آمده‌اند شیعه و سنی فرقی نمی‌کند و همه یک نمونه بسیار زیبا از زندگی اسلامی ایرانی را به نمایش گذاشته‌اند.

یونسی خاطرنشان کرد: دولت مشکلات و محدویت‌هایی دارد که مهم‌ترین آن همین بحث تحریم‌ها بود که برداشته شد اما سایه تحریم هنوز وجود دارد و نیاز داریم که همه در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه در جنوب استان کرمان زمینه و استعداد سرمایه‌گذاری فراوانی وجود دارد و تا این کار صورت نگیرد، بیکاری، طلاق، اعتیاد و... نیز وجود خواهد داشت، گفت: نعمت‌های خدادادی یک فرصت طلایی برای گردشگری تاریخی و طبیعی است که در منطقه جنوب وجود دارد و ما باید کاری کنیم که شهری پویا و زنده داشته باشیم تا سرمایه‌گذاری بهتر صورت گیرد.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی خاطرنشان کرد: ما یک ملت بزرگ و شایسته هستیم و فقر و بیکاری شایسته مردم ایران نیست.

اقتصاد مقاومتی یعنی با اتکا به ظرفیت خود عمل کنیم

حجت‌الاسلام علی یونسی همچنین در جمع مردم شهرستان کهنوج با تبریک ایام شعبانیه و ولادت حضرت سیدالشهدا ضمن ابلاغ سلام ویژه رئیس جمهور به مردم این منطقه اظهار کرد: رئیس جمهور از اهالی حاشیه کویر و مناطق محروم است و خیلی مایل بودند، خودشان به این مناطق سفر کنند و من به نمایندگی از ایشان تشکر کنم که از دولت حمایت می‌کنید.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی بیان کرد: انتظارت و خواسته‌های قابل اجرای شهرستان کهنوج تهیه شده و بنده تحویل می‌گیرم و سعی می‌کنیم، مشکلات قابل تحقق پیگیری شود و آن‌ها را تحویل رئیس جمهور می‌دهم .

یونسی عنوان کرد: حوزه علمیه کهنوج یکی از برکات انقلاب است که در این منطقه خودنمایی می‌کند و در این زمینه اول باید به کیفیت توجه شود تا به کمیت تا شخصیت‌های بزرگ و موثری تحویل جامعه شوند.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی ادامه داد: دومین نعمت‌، نعمت مادی خداوند است که به منطقه جنوب کرمان عطا کرده است اما بالقوه این منطقه فقیر نیست‌، تنوع معادن در کمتر جایی است، بعضی معادن این منطقه خاص هستند.

وی اضافه کرد: ما باید یاد بگیریم از آب درست استفاده کنیم، ما ایرانی‌ها از نعمت خداوند درست استفاده نمی‌کنیم و آب را هدر می‌دهیم و این خشکسالی باید تلنگری برای استفاده بهینه از آب باشد و باید قطره قطره آب را مدیریت کنیم زیرا دیگر کشاورزی به مدل گذشته مقرون به‌صرفه نیست و باید از شیوه های جدید کشاورزی استفاده کرد.

یونسی با بیان اینکه هر چه دولت هزینه‌هایش کم شود، بیشتر سرمایه‌گذاری می‌کند، خاطرنشان کرد: همان‌طور که همه در‌آمد شهرداری کهنوج را باید خرج کارمندان کنند، دولت هم مثل این شهرداری است، هر‌چه در می‌آورد، باید خرج کارکنان را دهد و این مطلوب نیست، پس توسعه کشور چه‌ می‌شود، دولت باید زمینه را برای تولید تجارت و کار فراهم کند، لذا شعار غیر از این فریب مردم است، دولت باید به وسیله مردم تولید ثروت کند به وسیله مردم و از طریق مالیات آن را اداره کند.

وی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی با اتکا به ظرفیت خود عمل کنیم، ما به اندازه کافی نیروی انسانی داریم و بهترین نخبگان ما در کشورهای دیگر هستند، نیروی انسانی خوبی و ظرفیت عظیم طبیعی داریم.

وی با بیان اینکه اولویت سفر رئیس جمهور رفع مشکلات مناطق محروم است، گفت: دولت برای رفع مشکلات مناطق محروم اولویت قائل است و باید به جنوب کرمان جدا از منطقه شمال استان نگاه کند و شمال استان باید به کمک این منطقه بیاید و باید از سرمایه‌گزاران و شخصیت‌های موثر کرمان در تهران برای رفع محرومیت کمک خواست.

برچسب ها: یونسی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: