* ضرورت آموزش به قضات برای رفع مشکل اطاله دادرسی
پ
کد خبر : ۲۰۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵ -22 September 2020
رئیس کل دادگستری با اشاره به ضرورت مدیریت شعب گفت: باید آموزش‌های لازم به قضات ارائه شود تا مشکل اطاله دادرسی و پرونده‌های معوق پدید نیاید.
به گزارش «آزادی»  محمد جواد حشمتی رئیس کل دادگستری استان تهران در نشست شورای معاونان دادگستری تهران با اشاره به تکریم ارباب رجوع اظهار کرد: ما به واسطه مراجعان با وفور نعمت مواجه هستیم و این فرصت که امروز برای خدمت به مردم عزیز میهن اسلامی فراهم شده باید غنیمت شماریم و با روی گشاده با آنان برخورد کنیم؛ همین رفتار‌ها و توجه‌ها در نامه اعمال ما ثبت و ضبط و فردای قیامت باعث نجات ما خواهد شد.

وی ادامه داد: باید با همه وجود مشکلات مردم را مورد توجه و پیگیری قرار دهیم و دلیل حضور ما در این مسئولیت و مسند‌ها رفع نیازمندی‌های مردم و مراجعان است و غیر از این حضور ما فلسفه‌ای ندارد.

حشمتی اجرای دقیق برنامه تحول قضایی را خواستار شد و گفت: ارزیابی از نحوه اجرای این برنامه از لحاظ چگونگی و برقراری ارتباط منطقی میان سرفصل‌های آن مشخص می‌کند که دقت در مراحل رسیدگی در چه سطحی قرار دارد تا حقوق مردم حفظ و از تضییع آن جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران اظهار داشت: برای حفظ حقوق مردم باید جدی‌تر به مسائل ورود کنیم و ضرورت دارد فرایند‌ها را به هم مرتبط و اقدامات نظارتی بیشتر اعمال شود و در نهایت نیز نتایج آن را به مردم اعلام کنیم.

وی درباره مدیریت شعب نیز گفت: باید آموزش‌های لازم به قضات ارائه شود تا مشکل اطاله دادرسی و پرونده‌های معوق پدید نیاید و در مجتمع‌های قضایی این امر نیازمند نظارت قوی و مدیریت فعال است و افزون بر این از وقت اداری حداکثر استفاده را داشته باشیم و وقت صد درصدی در راستای رسیدگی به پرونده‌ها صرف شود تا رسیدگی‌ها مبتنی بر واقعیت و نه به هر قیمتی باشد.

حشمتی صیانت و حفاظت منابع انسانی در اشکال مختلف را از مطالبات خود عنوان کرد و افزود: در این زمینه حتماً باید برنامه‌های پیشگیرانه و مراقبت‌های لازم وجود داشته و با تخلفات و عوامل آن‌ها برخورد جدی شود تا همکاران در معرض این آسیب‌ها قرار نگیرند.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: تعهد در انجام وظیفه بسیار مهمتر از ادای فریضه است؛ زیرا انجام آن نیازمند صرف وقت بیشتر، تلاش و کوشش مضاعف است و بسیاری از مشکلات جامعه و مردم را مرتفع و حل و فصل می‌کند و از این رو، اهمیت و ارزش فوق العاده‌ای نزد خداوند متعال دارد و مزد و پاداش آن نه تنها کمتر از انجام فرائض نیست؛ بلکه بیشتر هم هست.

وی یادآور شد: در مکتب عاشورایی امام حسین (ع) و در سیره و روش سایر ائمه اطهار (ع)، حفظ بیت المال و رعایت حق‌الناس از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است و متفرق شدن افراد از اطراف حضرت علی (ع) بدین معنی است که با بذل بیت‌المال نمی‌توان یارگیری کرد و عزل و نصب‌های آن امام همام نیز در همین رابطه بود و ما که شیعه و پیرو آن امام هستیم، باید در انجام کار‌ها به این مهم، توجه خاص داشته باشیم.

حشمتی اظهار کرد: امروزه پایداری در دین خدا، حفظ ارزش‌ها و اصرار بر رعایت شعائر دینی بسیار سخت شده و اجرای آن در تمامی مواضع کاری نکته بسیار با اهمیتی است.

وی خاطر نشان کرد: ذکر نعمت‌ها و یادآوری آن‌ها باعث روشنی قلب انسان می‌شود و توجه به معبود که در سیره ائمه اطهار (ع) وجود دارد باید همواره مورد توجه قرار گیرد.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، آموزش ، قضات
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: