* صفارهرندی:کاهش قیمت نفت غالباً سیاسی است
کد خبر : ۲۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷ -09 May 2016
یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که «کاهش قیمت نفت غالباً سیاسی است»، گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی به گونه‌ای عمل شود که اگر در بازار تحریکاتی انجام شد بتوانیم با آن مقابله کنیم.
به گزارش ایسنا، محمدحسین صفار هرندی در همایش اقتصاد مقاومتی که در دانشکده فنی مهندسی گلپایگان برگزار شد، با بیان اینکه قیمت فرآورده‌های نفتی چند برابر خام فروشی‌ها است. اظهارکرد: عربستان در کاهش قیمت نفت در یکی دو سال اخیر ضررهای زیادی را متحمل شده است، چرا که بودجه کشور را بر اساس درآمد فروش نفت می‌بست، بنابراین مجبور شد برای جبران کمبودهایش از ذخائر ارزی خود در خارج از کشور استفاده کند.

وی در رابطه با اقتصاد مقاومتی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یعنی به گونه‌ای عمل شود که اگر در بازار تحریکاتی انجام شد بتوانیم با آن مقابله کنیم و آزادی از فروش نفت خام اولین قدم در این راستا است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فرآورده‌های نفتی همواره مشتری خود را داشته است، ضمن اینکه قیمت فرآورده‌های نفتی چند برابر خام فروشی‌ها است، هم‌چنین در اقتصاد مقاومتی باید برای ایجاد تنوع در بازار فروش فکری شود، برای مثال چرا نفت تنها به چند کشور فروخته شود؟ بهتر است که تعداد بازار فروش افزایش یابد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه افرادی به دلیل عدم دریافت سود مناسب از کار تولید فاصله گرفته‌اند، افزود: اگر تنها سودهای بانکی را کاهش دهیم، اما منابع را به سمت تولید کنندگان سوق ندهیم، در تولید اتفاقی رخ نخواهد داد و فقط افراد ترغیب به سرمایه گذاری در خرید طلا، دلار و ... می‌شوند.

صفار هرندی با بیان اینکه با کمبود آب مواجه هستیم و بهتر است از شیوه‌های نوین آبیاری در کشاورزی استفاده شود، یاد آورشد: بیش از 80 درصد روغن از خارج وارد می‌شود، در حالی که می‌توانیم برای کشت دانه‌های روغنی بیشتر اقدام کنیم. هم‌چنین برخی از تولیدات داخلی بهتر از تولیدات خارجی است، اما عده‌ای تمایل دارند مصرف کننده را به سمت تولید کنندگان خارجی سوق دهند.

برچسب ها: صفارهرندی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: