* شریعتمداری:سفرهای استانی دولت،وعده محور نیست
کد خبر : ۲۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹ -09 May 2016
معاون اجرایی رئیس جمهوری با بیان اینكه سفرهای استانی دولت یازدهم، وعده محور، پروژه محور و مصوبه محور نیست، گفت: چاره جویی برای حل مشكلات اساسی استان ها از مهمترین اهداف سفرهای استانی است.

به گزارش ایرنا محمد شریعتمداری روز دوشنبه در آیین گشایش ستاد مركزی ارتباطات مردمی سفر رئیس جمهوری در شهر كرمان افزود: سفرهای استانی رئیس جمهوری به منظور ارتباط مستقیم و شناخت مشكلات و ظرفیت های استان ها انجام می شود.

رئیس ستاد كاروان تدبیر و امید افزود: برای انجام این سفر از ماه ها قبل مقدماتی آماده و در استان نیز ستادی برای بررسی طرح ها تشكیل شد.
وی بیان كرد: سیاست دولت تدبیر و امید در سفرهای استانی بر مبنای امیدآفرینی برای حل مشكلات استان ها در حد توان استوار است.
شریعتمداری گفت: بالغ بر 70 درصد تعهدات مالی دولت های سابق در این استان بر دوش استاندار كرمان سنگینی می كند كه برای تكمیل این طرح ها، 22 هزار میلیارد تومان منابع نیاز است و این در حالی است كه كل بودجه عمرانی كشور در سال گذشته حدود این میزان مبلغ بود.
وی تاكید كرد: به یقین با منابع موجود امكان تحقق تمام امور مورد نظر مسئولان محلی استان ها وجود ندارد و در حد توان در این زمینه اقدام می شود.
وی خاطرنشان كرد: بسیار مفتخر هستیم در استانی حضور داریم كه هفت هزار و 500 میلیارد تومان از منابع مختلف بخش غیردولتی برای فعالیت های توسعه ای به كار گرفته شده است.
وی گفت: یكهزار و 500 میلیارد تومان نیز در این سفر برای افتتاح از سوی استاندار كرمان پیشنهاد شده است.
شریعتمداری افزود: مجموع موافقت نامه هایی كه قرار است در این سفر امضا شود، نیز بالغ بر پنج هزار و 200 میلیارد تومان است.
وی گفت: تعداد قابل ملاحظه ای از طرح های دولتی نیز در این دوره از سفر رئیس جمهوری انجام می شوند.
وی اضافه كرد: رئیس جمهوری براساس دریافت اطلاعات از مردم، مسئولان منطقه ای و دستگاه های ملی با شناخت كامل به استان كرمان سفر می كند.
رئیس ستاد كاروان تدبیر و امید به 2 ویژگی برتر استان كرمان اشاره كرد و گفت: در استان كرمان با وجود دارا بودن سلایق متعدد سیاسی، همه گروه های سیاسی در جهت توسعه و پیشرفت و خدمت به مردم همگام و همراه هستند.
وی با اشاره به رقابت های گروه های سیاسی در انتخابات عنوان كرد: به محض تمام شدن انتخابات، همه گروه های سیاسی استان كرمان دور میز توسعه و پیشرفت استان جمع می شوند.
شریعتمداری گفت: با تدبیر استاندار كرمان یكی از مظاهر اعتدال در دولت اعتدال رخ داده است و همه مردم را در این حوزه همراه و همگام كرده اند.
معاون اجرایی رئیس جمهوری اظهار كرد: طرح همیاران آب كه از سوی استاندار كرمان اجرایی شده، می تواند به عنوان الگو در كشور معرفی شود تا در استفاده بهینه از منابع آبی، سایر استان ها نیز بهره مند شوند.
وی گفت: با وجود كم آبی در استان كرمان، ظرفیت های كشاورزی خوبی در این استان وجود دارد و 25 درصد باغات كل كشور در این استان وجود دارد.
وی گفت: منابع معدنی غنی در استان كرمان وجود دارد و در حوزه گردشگری تاریخی و طبیعی نیز استان كرمان توانمندی های بسیار خوبی است.
وی تصریح كرد: در استان كرمان ظرفیت هایی تاریخی بسیار خوبی وجود دارد كه كمتر به آنها توجه شده است و مردم كرمان به خوبی این موارد را می شناسند.
وی گفت: كرمان، استان كریمان نام دارد و یكی از كرامت های آن داشتن بزرگانی در تاریخ كشور و شهدای گرانقدر این استان است.
معاون اجرایی رئیس جمهوری با اشاره به راه اندازی سامانه الكترونیكی ارتباط مردم و دولت (سامد) افزود: در سفرهای استانی رئیس جمهوری به دور از روش های قدیمی و آزار دهنده، بر پایه تكنولوژی نوین با مردم ارتباط برقرار می شود.
وی تاكید كرد: همه موارد مطرح شده از سوی مردم مورد رسیدگی قرار می گیرد.
شریعتمداری گفت: این سامانه تا 24 ساعت پس از سفر رئیس جمهوری به استان كرمان فعال خواهد بود.
سامانه سامد با شماره تلفن 111 پاسخگوی عموم مردم است.
برنامه های رئیس جمهوری و هیات دولت در بیست وهفتمین سفر استانی كه فردا (سه شنبه) انجام می شود، دیدار با مردم در مصلای كرمان، شركت در شورای توسعه اقتصادی استان، شورای اداری، دیدار با روحانیون، ایثارگران و برگزیدگان، افتتاح طرح ها و پروژه ها و نشست خبری است.
كاروان تدبیر و امید از 24 دی سال 92 تاكنون به استانهای خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام ، لرستان، چهارمحال و بختیاری ، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، گلستان، خراسان جنوبی ، بوشهر، اصفهان، قم، گیلان ، فارس، آذربایجان شرقی، شهرستانهای استان تهران (شهریار ، ملارد و قدس)، خراسان شمالی، كردستان، شهرستانهای استان تهران( اسلامشهر ، رباط كریم و بهارستان)، همدان، مازندران، شهرستان ری (جنوب تهران)، یزد و سمنان سفر داشتند.

برچسب ها: سفرهای استانی ، دولت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: