* تبدیل پورتلند به کانون تظاهرات ضد نژادپرستی در آمریکا
پ
کد خبر : ۲۰۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴ -07 September 2020
شبکه خبری سی ان ان در پوشش ناآرامی‌های چند ماهه اخیر در آمریکا گزارش داد: پورتلند پس از گذشت یکصد روز از قتل «جرج فلوید» به کانون تظاهرات ضد نژادپرستی و هواخواهان عدالتخواهی در آمریکا تبدیل شده است.
به گزارش «آزادی»  درحالی که یکصد روز از اعتراض‌های نژادپرستی در شهر پورتلند می‌گذرد، نیرو‌های پلیس و امنیتی بیش از ۵۰ نفر را تاکنون بازداشت کرده اند؛ بنابراین گزارش شب گذشته معترضان به نژاد پرستی شب گذشته با تجمع در پارک «ونچورا» (Ventura Park) به سوی مرکز اداره پلیش شرق پورتلند حرکت کردند.

این رسانه تصویری آمریکایی افزود: پلیس پورتلند در بیانیه‌ای اعلام کرد کاملا روشن است که قصد معترضان، صلح جویانه و مسالمت آمیز نیست.

سی ان ان گزارش داد: بنابر اعلام پلیس پورتلند تاکنون در مجموع بیش از ۵۰ نفر درجریان اعتراض‌های عدالتخواهانه و ضد نژادی را بازداشت کرده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای آرام کردن تظاهرات که به دنبال قتل جرج فلوید در پنجم قرداد ماه در ایالت مینه سوتان به دست یک پلیس، آغاز شده است، ناتوان ظاهر شده و به گفته تحلیلگران و رسانه‌های آمریکایی با فراخوان نیرو‌های گارد ملی به سرکوب آن‌ها پرداخته است.

ترامپ هفته گذشته «تد ویلر» شهردار پورتلند را در توئیتی فردی احمق توصیف کرد که قادر به آرام کردن اوضاع در این شهر پس از ۱۰۰ روز نشده است.

ویلر نیز درپاسخ به تهدید‌های ترامپ در یک کنفرانس خبری، ترامپ را عامل ناآرامی‌های آمریکا دانست.

شهردار پورتلند ۱۰ شهریورماه در این کنفرانس خبری خطاب به ترامپ گفته بود: این شما بودید که برتری‌جویان سفیدپوست را «آدم‌های خوب» خواندید، شما بیش از هر چهره (سیاسی) دیگری در عصر حاضر باعث اختلاف در آمریکا شدید، و حال شما از من می‌خواهید که خشونتی که شما مسبب آن هستید را متوقف کنم.

شهر پورتلند که طی سه ماه اخیر پس از کشته شدن جورج فلوید سیاهپوست آمریکایی توسط پلیس به مرکز اعتراضات ضد نژادپرستانه آمریکا تبدیل شده، اکنون این شهر صحنه درگیری میان حامیان و مخالفان دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: