* مذاکره با کابل مشروط به آزادی زندانیان طالبان است
پ
کد خبر : ۱۹۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹ -19 August 2020
سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اعلام کرد که موعد مشخصی برای مذاکرات قبل از آزادی بازداشت شدگان وجود ندارد.
به گزارش «آزادی» سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در گفتگویی با القدس العربی اعلام کرد که هیات مذاکره کننده ای که قرار بود دور جدیدی از گفتگوها در دوحه داشته باشد به قطر نرفته است.

وی با اعلام اخلال در روند آزادی بازداشت شدگان طالبان از سوی مقامات کابل، اعلام کرد که روند مذاکرات قبل از آزادی همه بازداشت شدگان طالبان طبق توافق دوحه، تکمیل و طی نخواهد شد و قبل از شروع هر گفتگویی باید همه بازداشت شدگان آزاد شوند.

سهیل شاهین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا موعد نهایی تکمیل روند مذاکرات اساسا به پایبندی دولت افغانستان با بندهای توافق امضا شده در دوحه مرتبط است، اعلام کرد که این روند مشروط به اجرای توافق دوحه است.

وی در عین حال گفت که مقدمات برای شروع مذاکرات میان طالبان و طرف افغانی و نمایندگان بین المللی و سازمان ملل به منظور پایان دادن به درگیری و جنگ ۱۹ ساله در این کشور، جریان دارد تا بستر مناسبی برای بازگشت حاکمیت به ملت و خروج نیروهای خارجی فراهم شود.

سخنگوی طالبان در ادامه بیان کرد که این گروه به خشونت دست نمی زند و در موضع دفاعی ضد تجاوز خارجی(ایالات متحده) است و اینکه مشتاق است در آینده و پس از نتایجی که از روند مذاکرات محقق خواهد شد، نماینده ملت افغان باشد.

سهیل شاهین همچنین از نقش قطر در نزدیک کردن دیدگاههای طرفهای مورد منازعه تمجید و آنرا میانجیگری شفاف توصیف کرد و گفت که دفتر طالبان در دوحه فعالیت خود را توسعه خواهد داد.

القدس العربی گزارش داد: مذاکرات جدید میان دولت افغانستان و طالبان که قرار بود برگزار شود به علت عدم آزادی برخی از بازداشت شدگان با مانع روبرو شده است.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، مذاکره ، کابل ، طالبان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: