* آخرین وضعیت انتقال دانشجویان ایرانی به دلیل کرونا
پ
کد خبر : ۱۹۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹ -19 August 2020
سخنگوی وزارت بهداشت درباره وضعیت انتقال دانشجویان ایرانی به دلیل کرونا گفت: انتقال دانشجویان از خارج به داخل کشور تابع مقررات آموزشی است.
به گزارش «آزادی» ، دکتر سیما سادات لاری امروز در نشست مجازی با خبرنگاران درباره آخرین وضعیت انتقال دانشجویان ایرانی از خارج به داخل به دلیل شرایط کرونا گفت: ما یک سری شرایط داریم و افرادی که تا قبل از ۲۰۱۹ به دانشگاه‌های خارج رفته اند و می‌خواهند انتقال پیدا کنند به دانشگاه‌های داخل کشور باید شرایط انتقال را داشته باشند و معدل کتبی دیپلمشان کمتر از ۱۶ نباید باشد و معدل کل نباید کمتر از ۱۷ باشد.

وی افزود: ما در وزارت بهداشت بررسی کردیم بسیاری از کسانی که شرایط را داشته اند یکسال تا یکسال و نیم در نوبت پذیرش دانشگاه‌های علوم پزشکی داخل کشور هستند.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت گفت: در روز‌های اخیر مطرح شده است که برخی از دانشگاه‌های خارجی که در فهرست دانشگاه‌های معتبر وزارت بهداشت نیستند تا هزار و ۳۰۰ نفر هم از دانشجویان ایرانی پذیرش داشته اند که این اصلا با شرایط آموزش پزشکی ایران سازگار نیست. با توجه به شناختی که از معاونت آموزشی وجود دارد و مقید به قانون هستند اگر قرار باشد انعطافی هم باشد در چارچوب قانون خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: کنکور برای ما بسیار مهم است به هر حال ورودی دانشگاه‌ها از کنکور است. از زمان برگزاری کنکور دکتری جلسات متعددی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حوزه سنجش برگزار شده است و رضایت از کنکور دکتری خوب بوده است.

لاری اظهار داشت: در کنکور تعداد داوطلبان بیشتر است، فاصله فیزیکی بیشتر شده است و حوزه‌های بزرگ‌تر و فضا‌های تهویه‌ای انتخاب شده اند. وزیر بهداشت تاکید کرده است که حتما نظارت جدی صورت بگیرد و پروتکل‌ها سختگیرانه باشد، چون سلامت داوطلب مهم است.

وی گفت: زیر ۱۰۰ نفر داوطلب کنکور مبتلا به کرونا هستند که در مکان‌های جداگانه آزمون می‌دهند.

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: وزیر بهداشت تاکید کرده است که روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی حتما با روسای دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم تماس داشته باشد. مساله اصلی ما تجمع خانواده‌های داوطلبان است که از آن‌ها می‌خواهیم رعایت کنند تا خطر ابتلا در تجمع را افزایش ندهد.

وی درباره وضعیت دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی از سایر دانشگاه‌ها مستثنی بودند بنابراین خوابگاه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی تعطیل نبود و از روز‌های اول مجبور بودیم که فاصله گذاری و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم. بعد از ۱۷ خرداد که بحث بازگشایی دانشگاه‌ها مطرح شد، دانشگاه‌های وزارت علوم و دانشگاه آزاد هم کاملا باز نشدند و تنها در بحث دکتری کلاس‌ها به طور محدود برقرار شد.

لاری گفت: به هر حال ما باید فارغ التحصیلان رشته‌های پزشکی و پرستاری را به نیروی انسانی ملحق می‌کردیم. از همین رو دانشجویان علوم پزشکی به صورت سیال و مرحله به مرحله از خوابگاه‌ها استفاده کردند، دانشجویان ارزیابی سلامت شدند. در برخی دانشگاه‌ها تست گرفتند از دانشجویان و برخی اتاق ایزوله در نظر گرفتند.

وی افزود: ۳۰ میلیارد تومان برای پک‌های بهداشتی به دانشگاه‌ها داده شد. با این وجود رعایت پروتکل‌های بهداشتی دو ناظم خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی فوت کردند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: در این مدت ۹۹۱ نفر دانشجوی پرستاری هم ۱۰۰ ساعت خدمت درمانی در کرونا داشته اند.

ادامه دارد.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: