* ۲۲۶ هزار هکتار انواع محصولات زراعی استان اردبیل بیمه شد
پ
کد خبر : ۱۹۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷ -16 August 2020
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از بیمه بیش از ۲۲۶ هزار هکتار انواع محصولات زراعی این استان در سال جاری خبر داد.
به گزارش «آزادی» محسن مصطفایی افزود: در سال زراعی جاری عملکرد مناسبی بر اساس برنامه تکلیفی سال زراعی جاری محقق شده و عملکرد بیمه انواع محصولات کشاورزی به بیش از ۲۲۶ هکتار رسیده و ۸۶ درصد از برنامه‌های تکلیفی محقق شده است.

وی اظهارداشت: استان اردبیل از لحاظ محصولات کشاورزی رتبه پنجم کشوری را دارد و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال‌های آتی به یکی از سه استان برتر کشوری در بیمه انواع محصولات کشاورزی و دامی تبدیل خواهد شد.

وی در زمینه سطح بیمه باغات نیز گفت: از لحاظ بیمه محصولات سردرختی مقام ۱۲ کشوری را داریم و در سال جاری بیش از هشت هزار هکتار از سطح باغات استان بیمه شده است.

او افزود: علاوه بر محصولات سردرختی در سطح ۲ هزار و ۱۰ هکتار نیز اقدام به بیمه تنه درختان شده که از این لحاظ رتبه هفتم کشوری را داریم.

مصطفایی تشریح کرد: بیش از ۱۳ میلیون قطعه مرغ نیز تحت پوشش بیمه هستند که از این لحاظ ۱۰۰ درصد برنامه‌های تکلیفی محقق شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در زمینه بیمه دام‌های سبک و سنگین نیز تاکنون بیش از ۳۱۳ هزار راس بیمه شده که از این لحاظ رتبه پنج کشور را داریم.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، محصولات ، زراعی ، اردبیل
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: