* تلاش عربستان برای اعدام زندانیانی که اعتراف کرده اند
پ
کد خبر : ۱۹۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲ -04 August 2020
نهاد‌های حقوق بشری بین المللی نسبت به اعدام فعالان در بحرین و عربستان سعودی ابراز نگرانی کردند.
به گزارش «آزادی» ، نهاد‌های حقوق بشری بین المللی اعلام کردند که نسبت به اعدام فعالان در بحرین و عربستان سعودی نگران هستند.

در گزارش این نهاد‌های حقوق بشری بین المللی آمده است که از سال ۲۰۱۵ تاکنون روند اعدام فعالان در عربستان بسیار شدت گرفته است.

بر اساس این گزارش، این در حالیست که عربستان سعودی، فعالان این کشور را به ایجاد تنش و آشوب متهم کرده و آن‌ها را تحت شکنجه قرار داده و دادگاه‌های ظالمانه برای آن‌ها برگزار کرده است.

جامعه بین الملل پیش از این به اوضاع فعالان سیاسی در عربستان که منتظر اعدام هستند توجه کرده و بر دولت عربستان برای عدم حرکت در این مسیر فشار آورده است.

به عنوان مثال علی النمر ۱۷ ساله توسط سعودی‌ها در جریان یک اعتراض مسالمت آمیز بازداشت و توسط آن‌ها شکنجه شد. وی مجبور شد اعترافات دروغین را امضا کند و پرونده اش به دادگاه جنایی مربوط به مسائل تروریستی ارسال شد.

دادگاه عربستان سعودی نیز بر اساس این اتهامات دروغین، وی را به اعدام محکوم کرد. او حتی اجازه استفاده از وکلایش را نیز در جلسات دادگاه نداشت.

دکتر عباس العباد نیز توسط نیرو‌های امنیتی عربستان در سال ۲۰۱۳ و در چارچوب سلسله حملات اعمال شده علیه شیعیان در عربستان و بر اساس اتهامات دروغین مبنی بر جاسوسی برای ایران بازداشت شد.

او نیز شکنجه شده و مجبور به امضای اعترافات دروغین شد. العباد نیز منتظر اجرای حکم اعدام است.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: