* ۵۲ محکوم جرائم غیرعمد در مرکزی آزاد شدند
پ
کد خبر : ۱۸۹۶۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴ -21 July 2020
مدیر نمایندگی ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد استان مرکزی از آزادی ۵۲ نفر از محکومین جرایم غیرعمد این استان در چهار ماهه نخست امسال خبر داد.
به گزارش «آزادی» محمدحسن حسین‌بیگی  رقم بدهی این زندانیان ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود که نزدیک به ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آن با دعوت از شکایت کنندگان بخشیده شد.

وی افزود: نزدیک به ۶۵۰ میلیون تومان بابت اعسار زندانیان پذیرفته شده و ۳۵۰ میلیون تومان توسط مددجویان برای پرداخت مطالبات شاکیانشان تأمین شده است که توانستیم برای حل پرونده‌های آن‌ها ورود پیدا کنیم.

مدیر نمایندگی ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد استان مرکزی افزود: نزدیک به ۳۰۳ میلیون تومان از محل تسهیلات بانکی برای کمک به آزادی محکومین جرایم غیرعمد استان مرکزی پرداخت شده‌است.

حسین‌بیگی عنوان کرد: در مجموع ۷۱۰ میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض بابت آزادی ۵۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان از سوی ستاد دیه پرداخت شده است.

وی با اشاره به انعقاد توافق نامه بنیاد مستضعفان و سازمان زندان‌های کشور عنوان کرد: براساس این توافق‌نامه مقرر شده است که مبلغ ۵۰ میلیارد تومان از سوی بنیاد مستضعفان در اختیار سازمان زندان‌ها قرار بگیرد تا افراد واجد شرایط دارای بدهی‌های تا مبلغ ۵۰ میلیون تومان آزاد شوند و در این زمینه ۸۲ نفر در زندان‌های استان شناسایی شدند که رقم بدهی آن‌ها بالغ بر ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

به گفته مدیر نمایندگی ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد استان مرکزی، در صورت تحقق این مهم، تا پایان مرداد ماه سال‌جاری این ۸۲ نفر زندانی جرایم غیرعمد استان نیز آزاد می‌شوند و در مجموع می‌توان گفت: ۱۳۴ محکوم مالی از ابتدای سال تاکنون با کمک خیرین از زندان رهایی پیدا کردند.

وی به جمع‌آوری مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک‌های مردمی توسط خیرین ستاد دیه برای آزادی محکومین جرایم غیر عمد استان در چهار ماهه نخست امسال خبر داد.

حسین‌بیگی بیان کرد: خیرین و مردم می‌توانند از طریق شماره کارت ۸۲۰۷-۹۹۸۵-۹۹۱۸-۶۰۳۷ نزد بانک ملی ایران به نام نمایندگی ستاد دیه استان مرکزی نسبت به پرداخت کمک‌های نقدی خود برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد استان مرکزی اقدام کنند.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: