* شبکه جاعلان حرفه‌ای ارز خارجی در مهاباد منهدم شد
پ
کد خبر : ۱۸۹۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷ -21 July 2020
فرمانده انتظامی مهاباد گفت: شبکه‌ای از جاعلان حرفه‌ای که اقدام به چاپ و توزیع ارز و اسکناس خارجی و داخلی در این شهرستان می‌کردند با هوشیاری ماموران شناسایی و متلاشی شد.
به گزارش «آزادی» سرهنگ برزو تجاری  اظهار داشت: با دریافت اطلاعاتی در خصوص فعالیت یک شبکه جعل اسکناس در مهاباد، در راستای اجرای طرح مبارزه با شبکه‌های جعل و توزیع اسکناس‌های رایج داخلی و ارز‌های خارجی، مراتب به صورت ویژه در دستور کار کاراگاهان پلیس آگاهی انتظامی مهاباد قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از انجام یک سری کار‌های اطلاعاتی و رصد جامعه مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار، ماموران موفق شدند شبکه چاپ انواع اسکناس‌های رایج خارجی و داخلی در مبالغ مختلف شامل دلار و دینار را کشف کنند.

فرمانده انتظامی مهاباد اضافه کرد: در بازرسی از مخفیگاه این شبکه، انواع دستگاه‌های پیشرفته جعل اسکناس داخلی و ارز‌های خارجی و کشف و ضبط مقادیر قابل توجهی انواع ارز‌های خارجی و چک پول کشف و ضبط شد.

سرهنگ تجاری عنوان کرد: در این عملیات یک هزار و ۶۶۴ برگ اسکناس ۱۰۰ دلاری و سه هزار و ۹۱۷ برگ اسکناس دینار ۲۵ هزاری کشف و ضبط شد.

وی اظهار داشت: پرونده قضایی در این خصوص تشکیل و سه نفر از متهمان هم به همراه پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

سرهنگ تجاری از شهروندان خواست از خرید و فروش ارز در معابر و خیابان‌ها خودداری کرده و تنها از مراکز و صرافی‌های معتبر اقدام به خرید ارز مورد نیاز خود کنند.

وی همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به سامانه ۱۱۰ پلیس اطلاع دهند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت و سه کلانتری در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، شبکه ، جاعلان ، ارز ، منهدم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: