* جانشین فرمانده ناجا: غرق شدن اتباع افغانستانی صحت ندارد
پ
کد خبر : ۱۸۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱ -18 May 2020
جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه کشور ما ۴۰ سال است میزبان بیش از سه میلیون نفر از مردم افعانستان است گفت: به هیچ عنوان نمی‌شود فتنه غرق شدن اتباع افغانستانی را به مرزبانان ناجا نسبت داد و این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد.
به گزارش «آزادی» سرتیپ قاسم رضایی روز دوشنبه در سفر به یزد در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی در خصوص ماجرای غرق شدن اتباع افغانستانی در نقطه صفر مرزی افزود: جمهوری اسلامی یکی از مقتدرترین کشورهای منطقه و پرچمدار مقابله با استکبار جهانی است و تمام معادلات و منافع نامشروع آنها به ویژه دولت و ارتش تروریستی آمریکا را به هم زده است.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی هر روز به دنبال ایجاد توطئه و فتنه جدیدی برای ایران است ادامه داد: یکی از فتنه‌هایی که آنها درست کرده و به مردم شریف و مسلمان افغانستان القاء کردند این موضوع بوده است.

جانشین فرمانده ناجا گفت: زمانی که موضوع غرق شدن تعدادی از اتباع مطرح شد بلافاصله با فرمانده مرزبانی تایباد تماس گرفتم و با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد چنین موضوعی وجود نداشته و اصلا چنین روحیه‌ای در مرزبان‌های ایران وجود ندارد.

رضایی اظهار کرد: دولت و ملت مسلمان افغانستان که ۴۰ سال درگیر فشار جنگ‌های داخلی است و تنها حامی آنها ایران است باورشان نیست که این موضوع مربوط به مرزبانان جمهوری اسلامی باشد و قطعا به زودی این فتنه به دست ملت افغانستان برملا خواهد شد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه هماهنگی و همکاری بسیار خوبی بین مرزبانان ایران و افعانستان وجود داشته تصریح کرد: در ۶ سال گذشته حداقل پنج نشست با مسوولان این کشور در سطح ملی و سه نشست در شهرهای مرزی و همچنین تهران و کابل داشته‌ایم.

رضایی خاطر نشان کرد: وقتی که چنین همکاری و تعامل نزدیک و بسیار خوبی در بین ۲ کشور وجود دارد مطرح کردن این فتنه توسط رسانه‌های معاند و بیگانه تعجب آور بود و مردم افغانستان این کارهای غیراخلاقی رسانه ‌ای معاند را جواب خواهند داد.

وی گفت: ما امروز با ۱۵ کشور همسایه از جمله افغانستان ارتباط بسیار تنگاتنگ داریم و منافع و امنیت افغانستان و آرامش مردم این کشور، آرامش و امنیت ماست.

جانشین فرمانده انتطامی کشور در ادامه با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی یزد خاص و مسیر تردد شمال و مناطق غرب به جنوب و شرق کشور است افزود: بخشی از مناطق این استان کویری است که در گذشته جولانگاه قاچاقچیان موادمخدر بوده اما نیروی انتظامی با ایجاد ساز و کارهای مناسب در ۲ دهه اخیر اقدامات بسیار موثری را انجام داده است.

رضایی با اشاره به مجاهدت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در شرق کشور اضافه کرد: با فعال شدن قرارگاه‌های عملیاتی ناجا در کویر، دیگر شاهد اقدامات خاصی از سوی اشرار در این منطقه نبوده‌ایم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به فعال شدن پایگاه‌های پهپادی در سمنان گفت: مرکز پهپادی در آن استان مسوولیت رصد کویر را بر عهده دارد و ساز و کار پلیس در منطقه کویر تقویت اشراف اطلاعاتی و رده‌های عملیاتی پلیس است.

رضایی تصریح کرد: اقدامات موثری که ایران اسلامی در بحث مبارزه با موادمخدر در این چند سال انجام داده در جهان بی‌سابقه بوده و به همین جهت است که رییس مبارزه با جرم جهانی سازمان ملل در سال ۸۵ از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور خط مقدم مبارزه با قاچاق موادمخدر در دنیا یاد کرد.

جانشین فرمانده انتظامی کشور در سفر یه یزد با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه این شهر واعضای شورای تامین دیدار کرد و همچنین در مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی استان شرکت کرد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، جانشین ، فرمانده ، ناجا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: