* ۷۰ کلاس مجازی ویژه یادگیری و رفع مشکلات تشکیل شده است
پ
کد خبر : ۱۸۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴ -14 May 2020
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: ۷۰ کلاس در راستای رفع مشکلات و یادگیری برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه استان در فضای مجازی تشکیل شده است.
به گزارش «آزادی» خلیل رنجبر با بیان اینکه تعطیلی مدارس به معنای تعطیلی آموزش نیست، اظهار کرد: با بهره گیری از روش‌های متنوع و مؤثر آموزشی و ایجاد محیط‌های یادگیری پویا و به منظور فعال سازی اوقات رسمی یادگیری و استمرار آن در خانه، بستر آموزش مجازی و پل ارتباطی بین معلمان و دانش آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری در ۷۰ کلاس مجازی مشکلات ویژه یادگیری مهیا شده است.

وی با برشمردن این دانش آموزان بعنوان بزرگترین گروهی که از خدمات خاص آموزشی بهره مند می‌شوند، افزود: شناسایی دانش آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری که حدود ۱۰ تا ۱۳ درصد از جمعیت دانش آموزی را تشکیل می‌دهند مشکل و در عین حال بسیار مهم است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با اشاره به پویش ملی آموزش تعطیل نیست، ادامه داد: این پویش یکی از راهکار‌های مهم و موفق آموزش و پرورش برای جلوگیری از ایجاد فاصله بین دانش آموزان و معلمان است و دانش آموزان با بهره برداری از این پویش همانند زمانی که در مدارس حضور دارند به صورت پیوسته با معلمان و آموزش در ارتباط هستند.

رنجبر یادآور شد: دانش آموزان پایه‌های اول تا ششم دوره ابتدایی مدارس عادی علیرغم داشتن هوش طبیعی یا بالاتر که در یک یا چند فرآیند روان شناختی پایه که در درک یا کاربرد زبان شفاهی نقش دارد و خود را به صورت مشکل در دروسی مانند خواندن، نوشتن یا محاسبات ریاضی نشان می‌دهد، مشکل داشته باشند برای گذراندن موفقیت آمیز دوره تحصیلات خود می‌توانند از خدمات مرا کز مشکلات ویژه یادگیری استفاده کنند.

وی بیان کرد: با تشخیص بهنگام مشکلات ویژه یادگیری و با مداخلات آموزشی و درمانی خاص می‌توان در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مشکلاتی که در اثر ناتوانی در تحصیل و ارتباطات این دانش آموزان رخ می‌دهد به نتایج خوبی دست یافت.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: یکی از عوامل نبود موفقیت تحصیلی در دانش آموزان وجود مشکلات ویژه یادگیری در آنان است که منجر به افت تحصیلی وکاهش اعتماد به نفس آن‌ها می‌شود که لطمات جبران ناپذیری به لحاظ روانی و اقتصادی به کودک، خانواده و نظام آموزش و پرورش کشور وارد خواهد کرد.

رنجبر اظهار داشت: در این راستا حضور دانش آموزان در کلاس‌های مجازی، توجه به آن‌ها و کیفیت مطالب ارایه شده به دانش آموزان حایز اهمیت است که خوشبختانه در این زمینه معلمان دلسوز دانش آموزان با نیاز‌های ویژه دست به کار شده اند تا از اتلاف وقت دانش آموزان جلوگیری و فرایند تعلیم و تربیت ادامه یابد.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، کلاس ، مجازی ، رفع مشکل
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: