* گفتگوی جداگانه روحانی با رؤسای جمهور ازبکستان و تاجیکستان
کد خبر : ۱۷۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۴ -07 May 2020
روحانی در تماس‌های جداگانه‌ای بصورت تلفنی با روسای جمهور دوکشور همسایه ازبکستان و تاجیکستان درباره لزوم تلاش و تعامل مسئولان کشورها برای توسعه همکاری‌ها و انتقال تجربیات در راستای مقابله با کرونا به گفتگو پرداخت

در گفتگوی تلفنی رؤسای جمهور ایران و ازبکستان عنوان شد:
تاکید بر ضروت تلاش در راستای توسعه بیش از پیش و همه جانبه مناسبات و همکاری‌های دو کشور/ لزوم توسعه همکاری و همدلی دولت‌ها و کشور‌های جهان برای مقابله با کرونا

به گزارش «آزادی»، رؤسای جمهور ایران و ازبکستان با اشاره به روابط دوستانه و رو به گسترش دو کشور، بر تلاش و تعامل بیشتر مسئولان در راستای توسعه و تقویت همه جانبه مناسبات فی مابین تاکید کردند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی و شوکت میرضیایف روز چهارشنبه با تبریک متقابل فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به دو ملت و همه مسلمانان جهان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در این ماه ابراز امیدواری کردند تا همه ملت‌ها با یاری هم بتوانند از مشکلات عبور کنند.

دو طرف با اشاره به سختی‌ها و مشکلاتی که شیوع بیماری کرونا در اکثر کشور‌های جهان بوجود آورده، بر لزوم توسعه همکاری و همدلی دولت‌ها و کشور‌های جهان برای مقابله با کرونا تاکید کردند.

رؤسای جمهور ایران و ازبکستان در این گفتگو با بررسی وضعیت روابط و همکاری‌های دو کشور در بخش‌های گوناگون، توسعه روابط و همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله گسترش همکاری‌های بانکی، تسهیل در صدور روادید برای تجار دو کشور و بازگرداندن روابط تجاری و اقتصادی دو کشور به روال قبلی با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی را مورد توافق قرار دادند.

دکتر روحانی با اشاره به موفقیت‌های کشورمان در مسیر مبارزه با کرونا و ساخت تجهیزات و امکانات مورد نیاز در این زمینه از جمله کیت‌های تشخیص و دستگاه ونتیلاتور، گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده انتقال تجربیات و تامین نیازمندی‌های ازبکستان برای مبارزه با کرونا است.

رئیس جمهور ادامه داد: متاسفانه برخی دولت‌های زیاده خواه و در رأس آن آمریکا، در این شرایط هم به دنبال اهداف سیاسی خود و اعمال فشار و تحریم علیه کشور‌ها و ملت‌ها هستند که باید در برابر آن‌ها ایستادگی کنیم.

شوکت میرضیایف نیز با تجلیل از موفقیت‌ها واقدامات جمهوری اسلامی ایران در مسیر مبارزه با کرونا، اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران دارای جایگاهی ویژه در منطقه بوده و توسعه روابط با این کشور برای ما بسیار حائز اهمیت است.
 
 
گفتگوی جداگانه روحانی با رؤسای جمهور ازبکستان و تاجیکستان
 
در گفتگوی تلفنی رؤسای جمهور ایران و تاجیکستان مطرح شد:
دو ملت و دو دولت ایران و تاجیکستان همواره در کنار هم بوده و خواهند بود/ لزوم تلاش و تعامل مسئولان دو کشور برای توسعه همکاری‌ها و انتقال تجربیات در راستای مقابله با کرونا

به گزارش «آزادی»، رؤسای جمهور ایران و تاجیکستان روز چهارشنبه در گفتگویی تلفنی با اشاره به اشتراکات تاریخی، دینی و فرهنگی دو ملت و روابط دوستانه و برادرانه دو دولت، بر ضرورت توسعه بیش از پیش همکاری‌ها و مناسبات فی مابین در راستای تامین منافع دو ملت تاکید کردند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی و امامعلی رحمان با تبریک متقابل فرا رسیدن ماه رمضان و آرزوی قبولی عبادات دو ملت در این ماه، آخرین وضعیت روابط و همکاری‌های ایران و تاجیکستان را در بخش‌های گوناگون مورد بررسی قرار دادند.

رؤسای جمهور ایران و تاجیکستان همچنین با اشاره به شیوع بیماری کرونا و سختی‌ها و مشکلاتی که این بیماری برای اکثر کشور‌های جهان بوجود آورده است، بر لزوم تلاش و تعامل مسئولان دو کشور برای توسعه همکاری‌ها و انتقال تجربیات در راستای مقابله با این بیماری تاکید کردند.

دو طرف همچنین تلاش مسئولان دو کشور برای بازگشت روابط تجاری و اقتصادی فی مابین به روال قبلی با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی را حائز اهمیت عنوان و افزودند: دو ملت و دو دولت ایران و تاجیکستان همواره در کنار هم بوده و خواهند بود.

دکتر روحانی با اشاره به موفقیت‌های کشورمان در تولید کیت‌های تشخیص کرونا و دیگر تجهیزات مورد نیاز در مقابله با کرونا اظهار داشت: آمادگی داریم در حد توان، نیاز‌های تاجیکستان را به عنوان کشوری دوست و برادر در این راستا برطرف کنیم.

امامعلی رحمان نیز با تجلیل از موفقیت‌های کشورمان در مبارزه با بیماری کرونا و هدایت‌های داهیانه دولت در این راستا، گفت: گسترش بیش از پیش روابط و همکاری‌ها با ایران یکی از سیاست‌های کلیدی تاجیکستان در مناسبات خارجی است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: