* تحلیلگر سابق پنتاگون: هدف واشنگتن از احیای داعش
پ
کد خبر : ۱۷۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ -05 May 2020
تحلیلگر سابق پنتاگون در گفتگو با یک رسانه عربی اظهار داشت که آمریکا با احیای داعش در عراق به‌دنبال راه‌اندازی یک جنگ نیابتی در منطقه است.
به گزارش «آزادی» ، «مایکل معلوف» تحلیلگر سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اظهار داشت که واشنگتن و تل‌آویو در تلاش هستند به هر روشی شده ایران و محور مقاومت را تضعیف کنند؛ بنابراین آمریکا برای رسیدن به این هدف بار دیگر اقدام به احیای داعش در عراق و ادامه فشارهای سیاسی و مالی بر لبنان کرده است.

معلوف ادامه داد که واشنگتن به‌دنبال تقابل مستقیم با تهران نیست؛ اما با وجود این، اگر شانس «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در انتخابات آینده کاهش یابد٬ ممکن است به تلاش برای ایجاد تنش در ایران روی بیاورد.

به‌گفته تحلیلگر سابق پنتاگون، ترامپ به‌دنبال تحریک ایران است و این همان چیزی است که رژیم صهیونیستی روی آن حساب کرده٬ اما انتظار ندارد که او بتواند کاری بیشتر از این انجام دهد؛ چرا که واشنگتن به‌خوبی می‌داند که هرگونه تجاوز ضدایران با پاسخ سریع و قاطع تهران همراه خواهد بود.

مایکل معلوف معتقد است که اگر واشنگتن به‌دنبال راه‌اندازی یک جنگ در منطقه باشد٬ بسیار احمق است؛ درحالی‌که تل‌آویو همواره از آمریکا می‌خواهد که یک اقدام نظامی ضد ایران و محور مقاومت انجام دهد.

وی افزود: آمریکا و اسرائیل همواره در تلاشند کشورهای منطقه را وارد جنگ کنند؛ البته به این شکل که خودشان را کنار کشیده و اگر جنگی رخ داد بگویند "ما نقشی نداشتیم."

تحلیلگر مذکور درباره امور عراق و مداخلات آمریکا در آن اظهار داشت: در زمان حاضر بزرگترین مشکل ایالات متحده در عراق حشد شعبی است.

وی تأکید کرد: آمریکا برای سیطره بر نفت عراق نیروهای خود را در آنجا نگه می‌دارد و به همین دلیل است که از تأمین بودجه مالی تحرکات علیه حشد شعبی دست نمی‌کشد.

به‌گفته تحلیلگر سابق پنتاگون٬ واشنگتن اخیراً اقدام به احیا و تأمین منافع گروه تروریستی داعش در عراق کرده است و این‌که آمریکا در الانبار٬ جایی که داعش و بخش بزرگی از نیروهای آن مستقر هستند، حضور دارد تصادفی نیست.

اخیراً پس از وجود هشدارهایی مبنی بر تلاش داعش برای سیطره بر بخش‌هایی از موصل در خلال ماه مبارک رمضان٬ نبردهای نیروهای حشد شعبی با عناصر تکفیری داعش در جنوب این استان افزایش یافته است.

مایکل معلوف اظهار داشت که سلاح‌های آمریکایی که آمریکا روانه عراق می‌کند در نهایت به دست عناصر داعش می‌افتد که هدف واشنگتن از این اقدام نه‌تنها مقابله با حشد شعبی بلکه تقابل با همه کشورهای عضو مقاومت و راه‌اندازی یک جنگ نیابتی در منطقه است.

وی در خصوص اقدام آلمان علیه حزب‌الله لبنان و قرار دادن آن در دسته گروه‌های تروریستی خاطرنشان کرد: آمریکا از سال گذشته آلمان و کشورهای اروپایی را برای این مسئله تحت فشار گذاشته بود و البته آلمان تنها کشوری است که این خواسته آمریکا را اجرا کرد و این موضوع یک تصویر کامل از تلاش‌های آمریکا و اسرائیل برای تحریک محور مقاومت ارائه می‌دهد.

طبق اظهارات تحلیلگر مذکور هم‌اکنون نیز تل‌آویو و واشنگتن تحت پوشش کرونا در تلاش برای انجام تحرکاتی علیه مقاومت منطقه هستند.

معلوف در این زمینه به وخامت اوضاع مالی عراق و نیز لبنان اشاره کرد که آمریکا قصد دارد از رهگذر این بحران اقتصادی حزب‌الله و لبنانی‌ها را تحت فشار قرار دهد.

مایکل معلوف در پایان تأکید کرد: وقتی همه این تحولات منطقه را که در ظاهر ربطی به هم ندارند کنار یکدیگر قرار دهیم٬ یک تصویر کلی از تلاش‌های هماهنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی در آن دیده می‌شود.
منبع: تسنیم
برچسب ها: آزادی ، پنتاگون ، آمریکا ، ایران
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: