* فرماندار ملایر: آموزش با ایثار معلمان تعطیل نیست
پ
کد خبر : ۱۷۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶ -01 May 2020
معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: با شیوع ویروس کرونا مدارس تعطیل شده است اما با ایثار، تلاش و فداکاری معلمان آموزش تعطیل نیست و یادگیری همچنان ادامه دارد.
به گزارش «آزادی» قدرت الله ولدی روز جمعه در دیدار با رییس آموزش و پرورش منطقه جوکار اظهار داشت: آموزش‌ها از زمان شیوع ویروس کرونا طبق برنامه‌ریزی‌های منظم به صورت غیرحضوری در حال برگزاری است.

وی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و هفته معلم افزود: معلمان این شهرستان تمامی آموزش‌ها را در فضای مجازی با دقت انجام می‌دهند و در این زمینه تلاش و فعالیت خوبی دارند که قابل تقدیر است.

فرماندار ویژه ملایر با تاکید بر اینکه در آموزش و پرورش باید سرمایه‌گذاری انجام شود، بزرگترین سرمایه در این حوزه را تربیت نیروی انسانی متخصص دانست.

ولدی گفت: برای توسعه و پیشرفت تعلیم و تربیت، باید مدیران به‌ویژه روسای مناطق آموزش و پرورش این شهرستان، اعتبارات را از طریق استان پیگیری و به موقع جذب و به‌جا هزینه کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته و از زمان شروع مدارس، با پیگیری‌هایی که انجام شد، مشکل کمبود معلم در این شهرستان مرتفع و در این زمینه مشکلی نداریم.

معاون استاندار همدان تاکید کرد: باید با تلاش و فعالیت مستمر کیفیت وضعیت آموزشی را بهبود بخشیم و نیروی کارآمد و متخصص در این حوزه تربیت شود.

ولدی همچنین سالروز شهادت عالم متفکر و فیلسوف «شهید مطهری» را یادآور تلاش و مجاهدت مردان و زنان فرهیخته و فرهنگ‌سازی دانست که در تاریخ پرافتخار این سرزمین در حریم معطر و نهاد مقدس مدرسه زیباترین جلوه‌های تعلیم و تربیت را به نمایش گذاشتند.

وی با بیان اینکه معلمان همواره در این راه فرزندان این مرز و بوم را به گوهر دین و اخلاق و دانایی زینت می‌بخشند بیان کرد: عشق به آموزش، تعلیم و تربیت، معلمان به عنوان طلایه‌داران پیشرفت، در این شرایط سخت کرونایی وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهند.

فرماندار ویژه ملایر یادآور شد: معلمان همچون خورشیدی تابناک بر تارک جوامع بشری می‌درخشند تا رسالت خطیر هدایت و روشنگری و نجات انسان‌ها را از دام ظلمت، جهالت، شقاوت و ضلالت، به سرانجام برسانند.

ولدی گفت: این وظیفه‌شناسی معلمان موجب شده تا امروز با وجود ویروس کرونا و در راستای اجرای شعار «آموزش تعطیل نیست»، شاهد خدمات ارزنده‌ و همراه با خلاقیت از این قشر فداکار و ایثارگر باشیم.

رییس آموزش و پرورش منطقه جوکار نیز معلمی را یک حرفه هنری و تخصصی دانست و بیان کرد: آینده کشور به دست جوانان این سرزمین است که تربیت آنان توسط معلمان رقم می‌خورد.

علیرضا امیدی افزود: با وجود الگوهای برجسته و فراوان در جامعه، برای تربیت نسل جوان منطبق بر اهداف و آرمان‌ها، دچار فقر الگو نیستیم و آموزش و پرورش در این زمینه گام‌های خوبی برداشته است.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: این سند نقشه راه است و معلمان در تراز اساتید دانشگاه قرار گیرند.

آموزش و پرورش منطقه جوکار یکی از سه مناطق آموزش و پرورش در شهرستان ملایر است که دارای حدود هشت هزار دانش آموز است.

دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت دکتر مرتضی مطهری به نام روز معلم نامگذاری شده است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، فرماندار ، ملایر ، آموزش
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: