* عتبه حسینی ۱۲۰ هزار سبد غذایی در عراق توزیع کرد
پ
کد خبر : ۱۷۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵ -01 May 2020
آستان مقدس حسینی (ع) از توزیع ۱۲۰ هزار سبد غذایی ماه رمضان و ۵۰ میلیون دینار در میان خانواده‌های واجد شرایط و نیازمند عراق خبر داد.
به گزارش «آزادی» شیخ «فاهم الابراهیمی» مسئول معارف دینی آستان حسینی گفت که تاکنون ۱۲۰ هزار سبد غذایی ویژه ماه رمضان شامل ۱۵ ماده خوراکی علاوه بر اقلام شیرخوارگان در اختیار خانوار‌های مستمند و واجد شرایط در استان‌های مختلف عراق قرار گرفته است.
وی افزود: همچنین ۵۰ میلیون دینار عراقی بین افراد و خانوار‌های نیازمند و آسیب دیده از بحران کرونا همراه با سبد غذایی توزیع شده است تا بتوانند مشکلات خود را برطرف کنند.

افزون بر این، یک میلیون و ۲۸۲ هزار سبد غذایی در یک هفته اخیر توسط موسسه‌ها و سازمان‌های غیر دولتی (NGO) بین خانواده‌های محروم و آسیب دیده در تمام شهر‌های عراق توزیع شده است.
چند برابر این مقدار نیز در روز‌های گذشته توسط دولت، عتبات عالیات، مساجد و حسینیه ها، گروه‌های مردمی و مواکب در میان محرومان توزیع شده است.
آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالی عراق از مردم دعوت کرده بود تا جریان و پویش همبستگی اجتماعی را در حمایت از اقشار محروم و نیازمند در شرایط کنونی بحران کرونا شکل دهند.
بر اساس تازه‌ترین گزارش وزارت بهداشت عراق، تاکنون ۲۰۸۵ مورد ابتلا، ۹۳ نفر فوتی و ۱۳۷۵ مورد بهبود یافته از ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

ویروس کرونا تا زمان مخابره خبر ۳ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۶۴۳ نفر از اتباع ۲۱۰ کشور جهان را مبتلا کرده و ۲۳۴ هزار و ۱۲۳ نفر نیز بر اثر آن فوت کرده اند.

امریکا با یک میلیون و ۹۵ هزار و ۲۱۰ نفر مبتلا به کرونا و ۶۳ هزار و ۸۶۱ نفر فوت در رتبه اول جهانی قرار دارد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، عتبه ، سبد ، عراق
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: