* استفاده از اتاق بازرگانی برای ایجاد اشتغال در استان همدان
پ
کد خبر : ۱۷۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶ -30 April 2020
استاندار همدان گفت: باید از ظرفیت بخش خصوصی و اتاق بازرگانی برای ایجاد اشتغال و جهش تولید در استان همدان استفاده کرد.
به گزارش «آزادی» ، سیدسعید شاهرخی بعدازظهر پنج شنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال زایی و سرمایه گذاری استان همدان با بیان اینکه توسعه استان همدان مبتنی بر سند راهبردی و عملیاتی استان است، گفت: اولویت در توجه به معیشت و اشتغالزایی و رونق تولید خواهد بود.

وی ملاک ارزیابی دستگاه‌های اجرایی استان همدان را تحقق سند راهبردی و عملیاتی استان همدان برشمرد و گفت: باید از ظرفیت بخش خصوصی و اتاق بازرگانی برای ایجاد اشتغال و تولید استفاده شود.

استاندار همدان تاکید کرد: مدیرانی که ریسک‌پذیر و با برنامه باشند در تحقق انتظارات مردم موفق خواهند بود و از آن‌ها حمایت خواهیم کرد.

شاهرخی با تاکید بر اینکه در سال جهش تولید پروژه‌های ویژه‌ای به منظور تحقق جهش این شعار در استان همدان در بخش‌های مختلف اجرا خواهد شد، گفت: پارسال ۶ هزار و ۳۴۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان همدان محقق شد.

وی به آمار ۱۳۳ درصدی تحقق اشتغال در استان همدان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: توزیع اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری در استان ۱۱۸ درصد محقق شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز به سند توسعه اشتغال استان همدان اشاره کرد و گفت: تعهد ایجاد اشتغال به تفکیک شهرستانی دستگاهی و بخشی مشخص شده و باید سالانه حدود ۲۰ هزار شغل در استان همدان ایجاد شود.

سید احمد توصیفیان با بیان اینکه باید برنامه‌ها به گونه‌ای پیش برود در پایان برنامه ششم به نرخ بیکاری ۷.۱ درصد برسیم، گفت: ایجاد ۶۰ هزار شغل طی سه سال بیش از ۱۶۵ هزار میلیارد ریال منابع نیاز دارد که توسط بانک‌ها، بخش خصوصی و تملک دارایی‌ها تأمین می‌شود.

وی گزارشی از آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات اشتغال زا در سال گذشته ارائه داد و گفت: آمار اشتغال‌های ایجادی اخذ شده از دستگاه‌های اجرایی استان همدان شامل تعداد ۴ هزار و ۶۹۴ نفر اشتغال در بخش مسکن و تعداد ۲۰ هزار و ۷۵۳ نفر در بخش غیر مسکن، بوده است.

توصیفیان بابیان اینکه مشخصات افراد و محل اشتغال آن‌ها مشخص است، گفت: برای تحقق اشتغال ایجادی ۶۳ هزار و ۴۵۱ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است که ۳۸ هزار و ۱۳۷ میلیارد ریال از محل منابع بانک‌ها، ۲۰ هزار و ۳۱۴ میلیارد ریال آورده بخش خصوصی و ۵ هزار میلیارد ریال تملک دارایی‌ها است و معادل ۱۳۲ درصد میزان پیش بینی سرمایه گذاری در سند توسعه اشتغال؛ در استان همدان سرمایه گذاری شده است.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: