* تجارت چین با کشور‌های مسیر راه ابریشم افزایش یافت
پ
کد خبر : ۱۷۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹ -27 April 2020
آمار اداره کل گمرک چین نشان می‌دهد که با وجود همه گیری ویروس کرونا، تجارت چین با کشور‌های حوزه راه ابریشم افزایش یافته است.
به گزارش «آزادی» ، ارزش تبادلات تجاری چین با کشور‌های این منطقه ۳.۲ درصد افزایش یافته است.

این آمار نشان می‌دهد برنامه راه ابریشم چین همچنان پرتحرک است، اما استمرار این شرایط بستگی به این دارد که در ادامه سال ۲۰۲۰ میلادی کشور‌ها چطور بر کرونا غلبه کنند.

البته گزارش‌ها حاکی است میزان سرمایه گذاری چین در کشور‌های این منطقه دستکم برای یک سال تحت تاثیر شیوع کرونا خواهد بود و پس از آن دوباره اوج خواهد گرفت.

تجارت خارجی چین در سه ماه اول سال جاری میلادی با کشور‌های آمریکا، اروپا و ژاپن کاهش یافت و در مجموع ۶.۴ درصد کمتر شده است با این وصف تبادلات با کشور‌های راه ابریشم ۳.۲ درصد بیشتر شد البته در مقایسه با ۱۰.۸ درصد در کل سال ۲۰۱۹ میلادی رقم بالایی نیست.

وزارت بازرگانی چین گزارش کرد این کشور با ۵۶ کشور حوزه راه ابریشم در آفریقا، آسیا، اروپا و آمریکا لاتین تجارت می‌کند و ارزش آن معادل ۳۰ درصد از کل تجارت کشور در طول سال است.

به رغم افزایش تجارت طرفین در ابتدای سال جاری میلادی، "تونگ جیا دونگ" کارشناس مسایل اقتصادی دانشگاه نانکای در شرق چین پیش بینی کرده است حجم تجارت چین و کشور‌های راه ابریشم در سال ۲۰۲۰ میلادی بین ۲ تا ۵ درصد کاهش یابد.

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا صبح امروز دوشنبه در سراسر جهان از مرز سه میلیون نفر گذشته است این ویروس تا کنون جان ۲۰۳ هزار نفر را هم گرفته است.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در چین هم به ۸۲،۸۲۷ نفر رسیده است که یک هزار و ۶۳۴ تن آن‌ها وارداتی هستند در عین حال یک هزار «ناقل خاموش» هم تحت نظارت پزشکی هستند شمار جان باختگان هم به چهار هزار و ۶۴۲ تن رسیده است.

در ۲۴ ساعت گذشته هم در چین ۱۱ مبتلای جدید شناسایی شدند که ۶ مورد آن‌ها وارداتی و ۵ مورد هم با منشا داخلی بودند با درمان ۴۸ بیمار در شبانه روز گذشته شمار کل درمان شدگان چین هم به ۷۷،۳۹۴ تن رسیده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: