* کشت گوجه فرنگی در قزوین آغاز شد
پ
کد خبر : ۱۷۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳ -25 April 2020
مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: کشت گوجه فرنگی در سطح ۷۲۵۰هکتار از مزارع کشاورزی این استان آغاز شده است.
به گزارش «آزادی» ؛ تورج بنیادی، مدیرزراعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: در راستای سیاست های دفتر سبزی، صیفی و جالیزی وزارت جهادکشاورزی و همچنین حمایت از کشاورزان استان؛ برنامه ریزی کشت در سطح ۷۲۵۰هکتار از اراضی کشاورزی آغازشده است.
او پیش بینی کرد امسال بیش از ۵۰۰هزار تن گوجه فرنگی از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.
بنیادی اظهارکرد: با توجه به کمبودآب و خشکسالی های سنوات گذشته و همچنین جلوگیری از افزایش تولید و نبود تقاضا در سطح بازار اجرای سطوح زیر کشت ابلاغی مورد تاکید این سازمان است.
این مقام مسئول تصریح کرد: در همین راستا برنامه کشت این محصول در سال جاری به تفکیک شهرستانها ابلاغ و اطلاع رسانی به منظور حفظ برنامه ابلاغی و جلوگیری از افزایش سطح زیر کشت اجرا شده است.
بنیادی با تاکید براینکه کشت گوجه فرنگی در استان صد در صد به صورت نشایی انجام می شود؛ گفت: برای صرفه جویی در مصرف آب و افزایش بهره وری تولید؛ بیش از ۹۰درصد از مزارع گوجه فرنگی استان به صورت آبیاری تیپ انجام می شود.
مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در پایان گفت: برای کشت گوجه فرنگی ۱۷رقم بذر هیبرید گوجه فرنکی در مزارع کشاورزی استان کشت می شود که بیش از ۳۵ درصد از بذور مورد نیاز گوجه کاران با ارز یارانه ای تامین و توزیع شده است.
برچسب ها: آزادی ، کشت ، گوجه ، قزوین
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: