* دستورالعمل اعمال ضوابط بهداشتی
پ
کد خبر : ۱۷۴۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹ -18 April 2020
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: دستورالعمل ضوابط پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کارگاه‌های ساختمانی تدوین و ابلاغ شد.
به گزارش «آزادی»  عبدالرضا گلپایگانی اظهار داشت: دستور العمل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کارگاه‌های ساختمانی شهر تهران در موارد بهداشتی در قالب بنر آماده و به مناطق ارسال شده است و مناطق نیز موظف شدند تا این موارد را به کارگاه های ساختمانی ابلاغ و بنر حاوی ضوابط بهداشتی را در کارگاه های ساختمانی نصب کنند.

وی ادامه داد: همزمان با آغاز سال جدید با ابلاغ بخشنامه طرح استقبال از بهار، کارگاه های ساختمانی تعطیل شد و سپس با توجه به شرایط خاص کنترل بیماری کرونا ، مجدداً با ابلاغ بخشنامه مدیریت بحران شهر تهران تعطیلی کارگاه های ساختمانی تمدید شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: با توجه به شرایط ایجاد شده در کنترل بیماری و کاهش مبتلایان با ابلاغ بخشنامه تکمیلی درهفته گذشته، فعالیت کارگاه های ساختمانی از۲۱ فروردین ماه بلامانع اعلام شد و کلیه فعالیت های کارگاهی اعم ازساخت وساز و گود برداری و غیره به روال عادی برگشت .

گلپایگانی گفت: با توجه به شرایط موجود و خاص، فاصله گذاری اجتماعی ورعایت مسائل بهداشتی در تمامی فعالیت ها و بخش ها، این موضوع نیز در کارگاه ها ی ساختمانی با توجه به بخشنامه های ستاد مدیریت بحران، وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی مورد توجه ویژه ای قرار گرفت .

وی افزود: با تاکید شهرداری تهران بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی ،دستور العمل جامع بهداشتی و سلامت کارگاه های ساختمانی تدوین شد که در این دستور العمل سعی شده است تا تمامی مسائل و موارد مهم بهداشتی برای افراد فعال در محیط های کارگاهی مد نظر قرار گیرد تا محیط کارگاهی نیز از نظر بهداشتی تهدیدی را متوجه افراد شاغل در کارگاه ها و ساکنین محلات نکند.

معاون شهرسازی در خصوص ابلاغیه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کارگاه‌های ساختمانی شهر تهران تأکید کرد: با عایت موارد ذیل درصدد هستیم تا از میزان ابتلای افراد و گسترش بیماری کاسته شود و در مکان کارگاهی محیطی بهداشتی برای افراد شاغل و سایر افرادی که به کارگاه های ساختمانی تردد می کنند فراهم شود.

وی گفت: مهندسان ناظر درقالب مبحث ۱۲مقرارت ملی ساختمان مسئول مستقیم نظارت بر حسن اجرای دستورالعمل بهداشتی کارگاه های ساختمانی هستند .

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: مالکان ساختمان هم موظف هستند تاموارد اعلامی را در کارگاه های ساختمانی نصب و به دقت به اجرا در آورند ضمن اینکه مهندسان ناظر در کارگاه های ساختمانی موظف هستند تا پانزدهم اردیبهشت ماه با تهیه چک لیست موارد مطرح شده را بررسی، تأیید و نتیجه را به مناطق و اداره کل معماری و ساختمان ارائه کنند.

گلپایگانی با اشاره بر اینکه شهرداری تهران همواره در اجرای هوشمند فاصله گذاری اجتماعی پیش قدم بوده ابرازامیدواری کرد با رعایت مسائل و ضوابط بهداشتی و دقت مستمر در اجرای تمامی بندها مطابق با دستورالعمل ، محیطی بهداشتی و ایمن برای شاغلان در کارگاه های ساختمانی فراهم شود.

لازم به ذکر است: در صورت بروز بیماری موضوع باید سریعاً به سرپرست کارگــاه اطلاع داده شود و سامانه۴۰۳۰ آماده پاسخگویی و رسیدگی به مطالبات کلیه شهروندان است.

بنا بر آخرین گزارش منتشر شده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا تا ظهر شنبه ۳۰ فروردین به ۸۰ هزار و ۸۶۸ نفر رسید که از این تعداد ۵۵ هزار و ۹۸۷ نفر بهبود یافته اند و پنج هزار و ۳۱ نفر جان خود را از دست داده اند.

بر اساس همین گزارش طی ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۳۷۴ بیمار جدید شناسایی شد و ۷۳ نفر فوت کردند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: