* ابتلای ۸ مورد جدید در آبادان و خرمشهر
پ
کد خبر : ۱۷۴۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴ -18 April 2020
رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان از ثبت پنج مورد جدید کرونا مثبت در آبادان و سه مورد در خرمشهر خبر داد و گفت: شمار ابتلا در جنوب غرب خوزستان به ۲۱۹ مورد افزایش یافت.
به گزارش «آزادی» شکر الله سلمان زاده در آبادان با بیان اینکه خوشبختانه در شبانه روز گذشته در شادگان بیمار کرونا ویروس نداشتیم، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته هشت مورد ابتلا در منطقه داشتیم که پنج مورد در آبادان و سه مورد هم در خرمشهر بوده است.

او با اشاره به اینکه شمار مبتلایان به این بیماری در محدوده جنوب غرب خوزستان به ۲۱۹ مورد رسیده است، گفت: به تفکیک در آبادان ۸۰ مورد، خرمشهر ۱۱۲ مورد و شادگان نیز ۲۷ بیمار مشاهده و ثبت شده است.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه خوشبختانه از آمار کل تا کنون ۱۷۴ نفر نفر نیز با حال عمومی خوب ترخیص شدند، افزود: خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی نداشتیم و طبق آمار تعداد نهایی فوتی‌های ناشی از کرونا در این محدوده ۲۰ مورد است که به تفکیک شامل پنج نفر در آبادان، ۱۳ مورد در خرمشهر و دو مورد در شادگان می‌شود.

فرمانده مبارزه با کرونا ویروس جنوب غرب خوزستان در خصوص عدم ابتلای شادگان در روز‌های اخیر بیان کرد: هر جا که مردم همکاری بهتری داشته باشند، به هشدار‌هایی مانند رعایت فاصله اجتماعی و هوشمند، عدم خروج از منزل مگر در موارد ضرور با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ستاد کرونا، قطعا نتیجه بهتری عاید می‌شود. در شادگان نیز نظام سلامت ما هم مانند سایر مراکز دیگر در حال رصد موارد و غربالگری است، نمونه گیری‌ها انجام می‌شود، البته امیدوارم عدم وجود آمار به دلیل عدم مراجعه مردم و مخفی نگه داشتن بیماری نباشد. خوشبختانه طی نمونه گیری‌های اخیر در چند روز گذشته موارد کرونا مثبت جدید در شهرستان شادگان نداشتیم.

بیشتر بخوانید:
افزایش مبتلایان به ۱۹۳ مورد و بستری شدگان ۹۵ بیمار/فوت یک شهروند خرمشهری دیگر/امیدوارم فرمانداران و قوانین مناطق آزاد در جدی‌تر شدن محدودیت‌ها به ما کمک کند
ارایه خدمات رایگان به بیماران بهبود یافته از کرونا در مرکز"نفس" اروند
سلمان زاده در خصوص موضوع مطرح شده مبنی بر اینکه آمار فوتی‌های دفن شده در آرامستان بیشتر از آمار ارایه شده توسط دانشکده است، توضیح داد: مرگ به علت بیماری‌های ناشی از عفونت‌های ریوی یکی از شایع‌ترین موارد فوت است و همیشه وجود دارد. اما این به معنای فوت ناشی از بیماری کرونا نیست، زیرا همکاران من نمونه گیری‌های لازم را انجام می‌دهند و برای آزمایشگاه اهواز اراسال می‌کنند و نتایج حاصله به دلیل حساسیت موضوع توسط هیات علمی دانشگاه بررسی و تایید می‌شود که نتایج این سری از موارد منفی است و ما فقط موارد فوت کرونا مثبت را اعلام می‌کنیم.

او با یادآوری اینکه سایر عفونت‌ها نیز دارای میزان مرگ و میر هستند، اضافه کرد: شرایط تدفین مرگ و میر ناشی از عفونت نیز طبق دستورات کشوری با شرایط خاص انجام می‌شود.

مقام عالی بهداشت و درمان جنوب غرب خوزستان یادآور شد: مهلت ثبت نام اصناف در سامانه salamat.gov.ir تا پایان ساعت ۲۴ روز جمعه ۵ اردیبهشت ماه تمدید شد و توصیه می‌کنم که متصدیان هر چه سریع‌تر اقدام به ثبت نام و اخذ کد بهداشتی نمایند در غیر این صورت، بازرسان دانشکده، فرمانداری، اصناف و سازمان صمت حتما با صنوف فاقد کد برخورد خواهند نمود.

سلمان زاده در پایان از شهروندان خواست حتما به سامانه خود ارزیابی الکترونیکی کرونا ویروس به آدرس salamat.gov.ir مراجعه نمایند و ضمن پاسخ به سوالات به تماس دریافتی از طریق شماره ۴۰۳۰ پاسخ دهند.

لازم به ذکر است که آمار ابتلا تا روز گذشته در شهر‌های آبادان و خرمشهر و شادگان ۲۱۱ مورد، فوت شدگان ۲۰ نفر و ترخیص شدگان نیز ۱۶۷ نفر اعلام شده بود.
منبع: برنا
برچسب ها: آزادی ، ابتلا ، آبادان ، خرمشهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: