* ۸۵۰ میلیون متر مکعب گاز به طور سالیانه صرفه جویی می شود
پ
کد خبر : ۱۷۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶ -16 April 2020
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از صرفه جویی۸۵۰ میلیون مترمکعب گاز درسال خبرداد و گفت: باافتتاح واحدسوم پرند به جای مصرف سوخت، از گازداغ خروجی توربین های گازی استفاده می‌شود.
به گزارش «آزادی» همایون حائری پیش از ظهر پنج شنبه در بهره برداری از ۴ طرح بزرگ صنعتی آب و برق استا ن تهران در جمع خبرنگاران در خصوص افتتاح واحد سوم بخار نیروگاه برق پرند اظهار داشت: در حال حاضر با افتتاح این واحد ۴۸۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق نیروگاه افزوده شده است.

وی افزود: با بهره‌برداری از این واحد و در مجموع، اضافه شدن سه واحد بخار به ۶ واحد گازی (با اتصال یک واحد بخار به دو واحد گازی) ۴۶۰ مگاوات توان اضافی در سه واحد بخار نیروگاه بدون مصرف سوخت اضافی تأمین شد.

حائری بیان داشت: با اضافه شدن هر سه واحد بخار هر کدام به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات، در مجموع ۴۸۰ مگاوات به ظرفیت موجود نیروگاه پرند اضافه شد و هم اینک توان ۱۵۰۳ مگاواتی در این نیروگاه قابل دسترسی است.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: با اضافه شدن این میزان به مجموع توان نیروگاه‌های کشور، ظرفیت این بخش به ۸۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات رسیده است و اضافه شدن این سه واحد موجب صرفه‌جویی سالانه ۸۵۰ میلیون متر مکعب گاز می‌شود، چرا که به جای مصرف سوخت برای تولید واحدهای بخار از گاز داغ خروجی توربین‌های گازی استفاده می‌شود.

وی در ادامه عنوان داشت: دو واحد بخار نیروگاه پرند نیز قبلاً افتتاح شده بود که امروز سومین واحد با سرمایه‌گذاری حدود ۲ میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان افتتاح شده است که در نظر داریم برای سال جاری ۹ واحد بخار در واحدهای توربین‌های گازی وارد مدار کنیم که قطعاً صرفه‌جویی قابل توجه سوخت به میزان حدود ۲.۴ میلیارد متر مکعب سالانه خواهد داشت.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: