* نخست وزیر و وزیران نیوزیلند حقوق خود را کاهش دادند
پ
کد خبر : ۱۷۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲ -15 April 2020
نخست وزیر، وزیران دولت و مدیران اجرایی خدمات عمومی در نیوزیلند حقوق خود را به منظور مقابله با تاثیرات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا ۲۰ درصد برای مدت ۶ ماه کاهش دادند.
به گزارش «آزادی»  نیوزیلند پیش بینی کرد که درصورت تمدید تدابیر قرنطینه و رکود فعالیت‌های اقتصادی، نرخ بیکاری در آن کشور به ۲۶ درصد خواهد رسید.

حال جسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند در یک کنفرانس خبری با اعلام خبر کاهش ۲۰ درصدی حقوق وزیران و مدیران ارشد این کشور گفت: این کاری است که ما می‌توانیم انجام دهیم و همین کار را کردیم.

وی افزود: ما با مردمی که به دستمزد‌ها متکی هستند و حقوقشان کاهش یافته است و مردمی که شغل خود را در نتیجه این شیوع جهانی از دست داده‌اند همراهی می‌کنیم.

نیوزیلند روز چهارشنبه ۲۰ مورد جدید ابتلا به کرونا را ثبت کرد و شمار کل مبتلایان در این کشور به یک هزار و ۳۸۶ نفر رسید. تا کنون ۹ نفر در این کشور بر اثر کرونا جان باخته‌اند.

ادارات، مدارس و خدمات و کسب و کار‌های غیرضروری در این کشور در سه هفته گذشته تعطیل بوده و فعالیت‌های اقتصادی نیز به رکود درآمده است. دولت نیوزیلند هفته آینده درباره ادامه تعطیلی‌های "سطح۴" کنون تصمیم خواهد گرفت.

"گرنت رابرتسون" وزیر دارایی نیوزیلند نیز امروز در سخنانی در جمع جامعه تجاری این کشور گفت: اگر دولت تصمیم به کاهش محدودیت‌های بگیرد، اولویت و تاکید بر فعالیت‌های اقتصادی ایمن و کم خطر خواهد بود. وی همچنین گفت که بوده سالیانه که روز ۱۴ ماه می‌اعلام می‌شود بر احیای اقتصادی متمرکز خواهد بود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: