* دعوت از فعالان تجاری جهان برای کمک به عبور از بحران کرونا
پ
کد خبر : ۱۷۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸ -07 April 2020
یک موسسه مالی فعال در زمینه سلامت جهانی از دولتمردان و شرکت‌های بین‌المللی خواسته است تا با تامین مالی ۸ میلیارد دلاری برای حمایت از تولید دارو و واکسن کووید – ۱۹، کمک کنند تا جهان از بحران کرونا عبور کند.
به گزارش «آزادی» ، این موسسه مستقر در انگلیس تحت عنوان «ولکام تراست» اعلام کرد که طرح ابتکاری این صندوق که کووید – صفر نام دارد، بخش خصوصی را هدف می‌گیرد و از مدیران شرکت‌های چندملیتی می‌خواهد با پیوستن به این ائتلاف، در نجات جان انسان‌ها سهیم باشند.

این موسسه تاکید کرد که مبلغ ۸ میلیارد دلار کافی است تا آزمایش‌های کووید – ۱۹ انجام و دارو و واکسن لازم برای این بیماری تولید شود.
«جرمی فارار» مدیر ولکام تراست گفت: این مساله‌ای جهانی است که در کار جهان و شرکت‌های تجاری طی ماه‌ها اگر نگوییم سال‌ها، اختلال ایجاد می‌کند.

براساس اعلام این موسسه، ۲ میلیارد از ۸ میلیارد دلار درخواست شده برای کمک به کشور‌های فقیرتر و آسیب پذیرتر هزینه می‌شود تا به تولید ماسک، دارو و دیگر تجهیزات دفاعی برای شیوع ویروس‌ها در آینده مجهز شوند.

کووید – ۱۹ باعث کسادی اقتصاد‌های جهانی شده و بازار‌های مالی را متضرر کرده است.

بیش از یک میلیون و ۳۲۰ هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و۷۴ هزار و ۸۷ نفر فوت کرده اند.

نظرسنجی رویترز از بیش از ۵۰ کارشناس مسائل اقتصادی در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا حاکی است که اقتصاد جهانی در سال جاری در مقایسه با رقم پیش بینی شده ۱. ۶ درصدی رشد طبق نظرسنجی قبلی، به میزان ۱. ۲ درصد منقبض می‌شود.

دانشمندان در سراسر جهان در حال کار در زمینه تولید واکسن و دارو برای مداوای کووید – ۱۹ هستند و همچنین می‌کوشند آزمایش‌های تشخیصی را بهبود بخشند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، دعوت ، فعالان ، تجاری ، جهان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: