* افزایش ۲۰۰ درصدی کشت گندم در سیستان و بلوچستان
پ
کد خبر : ۱۶۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸ -28 March 2020
رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۶۸ هزار و ۱۴۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان به کشت گندم اختصاص دارد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.
به گزارش «آزادی»  غلام حیدر زورقی اظهار داشت: در سال زراعی جاری با توجه به رهاسازی آب از چاه نیمه‌ها و جاری شدن سیلاب در رودخانه هیرمند ۶۸ هزار و ۱۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به زیر کشت گندم رفته است.

وی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی جنوب سیستان و بلوچستان عموماً در اواخر اسفند کار برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم کشور در مزارع کشاورزی این استان انجام می‌شد، اما در فصل زراعی جاری بدلیل تداوم بارندگی‌ها برداشت این محصول با قدری تأخیر از اواسط فروردین آغاز می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: امسال برای برداشت گندم ۲۰۰ دستگاه کمباین آماده شده و از این بابت جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

وی با اشاره به تعیین قیمت نرخ تضمینی گندم از سوی هیأت دولت با هر کیلوگرم ۲ هزار و ۵۰۰ تومان گفت: پیش‌بینی می‌شود کشاورزان سیستان و بلوچستان بیش‌از ۶۸ هزار تن گندم مازاد بر مصرف خود را به مراکز خرید دولتی تحویل دهند.

زورقی عمده ارقام کشت شده گندم در اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان را شامل ارقام افق، نارین و چمران ۲ ذکر کرد.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: