* نقش فرماندار تهران در مقابله با بحران کرونا
پ
کد خبر : ۱۶۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵ -18 March 2020
معاون استاندار و فرماندار تهران در خصوص نقش خود به عنوان یک مسئول گفت: ضروری است مسئولان شهرستان تهران با همکاری و هماهنگی در راستای مبارزه با این ویروس مهلک که گریبان گیر ایران و بسیاری از کشورها شده اقدام های فوری انجام دهند تا این بیماری از کشور ریشه کن شود.
به گزارش «آزادی» عیسی فرهادی افزود: براساس تاکید معاون اول رئیس جمهوری مبنی بر پای کار بودن استانداری‌ها، دستگاه های اجرایی و نهادهای مختلف، در مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا فرمانداری تهران نیز از این دستور تبعیت کرده و در این خصوص همکاری های لازم را با این ستاد داشته است.

وی نسبت به آمادگی و پیگیری طرح سلامت محور محلات شهرستان تهران و همکاری بیشتر به مسئولان مذکور تاکید کرد.

فرهادی از کادر پزشکی، درمانی و بهداشتی که در پیکار با ویروس کرونا مجاهدانه تلاش می‌کنند، قدردانی کرد.

وی گفت: بشهروندان باید در راستای تلاش‌های مجاهدانهج کادر پزشکی و درمانی با درخواست ستاد پیشگیری ومقابله با کرونا همکاری و همراهی کنند تا از شیوع بیشتر این ویروس جلوگیری شود.

فرماندار تهران اضافه کرد: از شهروندان انتظار می‌رود با رعایت الزامات بهداشت فردی، پرهیز از حضور غیرضروری در اجتماع، مکان های عمومی و مسافرت های غیرضروری در کنترل و ریشه کن کردن هرچه زودتر این بیماری بیش از پیش همکاری کنند.

فرماندار تهران ضمن قدردانی از همکاری مردم، گفت: شهروندان به منظور جلوگیری از انتشار این ویروس و حفظ سلامت خود تا حد امکان از منازل خارج نشوند.

فرهادی رعایت دقیق تاکیدهای ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا توسط افراد را خواستار شد.

وی ادامه داد: در راستای اجرایی شدن مصوبات ستاد مقابله باویروس کرونا، سلامت امنیت غذایی و شورای تامین شهرستان تهران معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری تهران ضمن ملاقات با مدیر مرکز شبکه بهداشت شمال شهر تهران از نزدیک روند مقابله با این ویروس، راهکارهای استفاده از ظرفیت خیران و همکاری کلیه ادارات و دستگاههای اجرایی، امنیتی، نظامی، انتظامی بسیج و قضایی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

فرماندار تهران تصریح کرد: با توجه به نیاز مبرم شهروندان تهرانی به ماسک، در روستای صالح آباد غربی یک کارگاه تولید جهادی ماسک بهداشتی راه اندازی و نسبت به رفع بخشی از این نیاز پرداخته شده است.

فرهادی افزود: در راستای پیشگیری و مقابله با این ویروس، بخشداری آفتاب به همت دهیاری روستای خلازیر نیز به تعداد اعضای هر خانوار ماسک به صورت رایگان بین آنها توزیع کرده اند.

وی در خصوص نقش خود به عنوان یک شهروند در مقابله با بحران ویروس کرونا نیز گفت: به عنوان یک شهروند علاوه بر رعایت اصول بهداشتی و استفاده از دستکش و ماسک فاصله با افراد را در جلسات رعایت می کنم.

فرهادی افزود: به جز بنده که برای انجام کارهای محوله و خدمت رسانی به مردم باید سرکار بیایم هیچ یک از اعضای خانواده ام از خانه بیرون نمی آیند و امسال به مسافرت نمی رویم.

به گزارش ایرنا، از ظهر دیروز تا امروز براساس کیت های آزمایشگاهی هزار و ١٧٨ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ١٦ هزار و ١٦٩ نفر رسید.

تاکنون پنج هزارو ٣٨٩ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است. متاسفانه ۱۲۵ نفر از بیماران جان خود را از دست دادند و تعداد درگذشتگان بیماری ویروس کرونا در کشور به ۹۸۸ مورد رسیده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: