* مشکلی برای تامین مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی نداریم
پ
کد خبر : ۱۶۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸ -18 March 2020
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با تاکید بر اینکه در مورد تأمین الکل، ژل شستشو و مواد ضدعفونی کننده مشکلی در استان نداریم، گفت: مردم اقلام را در خانه‌ها دپو نکنند.
به گزارش «آزادی» ، محمدرضا صفی‌خانی امروز چهارشنبه در جریان بازدید از نقاهت گاه سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان و کارخانه تولید الکل شهید رسولی، که به همراه نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان خرم آباد صورت گرفت، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در راستای هدف مدیریت کرونا در لرستان بلافاصله پس از اعلام کشور مبنی بر اینکه ما نیز در معرض خطر کرونا ویروس هستیم با توجه به اینکه زیرساخت دارویی و بهداشتی خوبی در استان داریم بسیاری از واحد‌های صنعتی در کنار خطوط تولید خود مواد ضد عفونی و ژل ضدعفونی کننده را تولید کردند.

وی، اضافه کرد: واحد‌های تولید الکل در استان نیز سه شیفته شروع به کار کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، بیان کرد: از تمام ظرفیت‌های استان استفاده شد تا بتوانیم به نیاز مردم پاسخ دهیم.

صفی‌خانی، گفت: در روز‌های اول نظام توزیع مشکلاتی داشت و خیلی‌ها مراجعه می‌کردند تا حواله بگیرند، اما با همکاری کمیته سازماندهی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان این مهم برطرف شد.

وی، افزود: تقریباً نظام توزیع شکل گرفته و اقلام مورد نیاز به داروخانه‌های استان تزریق می‌شود، تنها ایرادی که وجود دارد این است که مردم چندین بار مراجعه کرده و اقلام را در منازل خود دپو می‌کنند که این هم بحثی فرهنگی است و باید مردم به اندازه نیاز خود تهیه و خریداری کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، بیان کرد: در مورد تأمین الکل و ژل شستشو و مواد ضدعفونی کننده مشکلی در استان نداریم.

صفی‌خانی، اضافه کرد: بهترین توصیه را داریم و این است که مردم در منزلشان بمانند و هیچ چیزی به اندازه شستن دست با آب و صابون و نظافت بهتر نیست و از ژل شستشو و الکل هم به اندازه نیاز استفاده شود.

وی، گفت: وایتکس و آب‌ژاول به اندازه کافی وارد استان شده و گروه‌های مختلف در شهرداری‌ها، دامپزشکی و گروه‌های جهادی در روستا‌ها و قرارگاه‌های مختلف مردمی ضدعفونی لازم را انجام می‌دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، افزود: باید استفاده از مواد ضدعفونی کننده را مدیریت کنیم.

صفی خانی، بیان کرد: ماندن در خانه و رعایت موازین بهداشتی بهترین عامل در پیشگیری از ابتلاء به کرونا ویروس است.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: