* چهارشنبه سوری کانون انتشار کرونا در شیراز نشود
پ
کد خبر : ۱۶۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳ -17 March 2020
فرماندار شیراز نسبت به خطر گسترش ویروس کرونا در تجمعات احتمالی چهارشنبه سوری هشدار داد و گفت: هر تجمعی به بهانه چهارشنبه سوری می‌تواند کانون انتشار ویروس کرونا شود.
به گزارش «آزادی» محمدرضا امیری افزود: مردم و خانواده‌ها در شرایط شیوع ویروس کرونا از هرگونه تجمع خودداری کنند.

وی ادامه داد: رخداد‌های جان‌سوز در چهارشنبه سوری سالیان گذشته اتفاق افتاده که خاطرات تلخی در ذهن جامعه از آن باقی مانده است.

فرماندار شیراز اضافه کرد: در سال‌های اخیر مردم و اهالی شهرستان شیراز با فرهنگ سازی و مراقبت‌هایی انجام شده میزان آسیب‌های جانی و مالی را در این کلانشهر کاهش دادند و این توقع وجود دارد که امسال نیز این روند کاهشی را ادامه دهند.

وی اظهار داشت: باتوجه به گسترش و شیوع بیماری کرونا و تجارب تلخ گذشته، شهرستان شیراز به نقاط مختلف تقسیم بندی شده و پیش بینی‌های لازم نیز از سوی نیرو‌های امنیتی و انتظامی برای جلوگیری از هرگونه هنجارشکنی و تهدید جان و مال مردم اندیشیده شده است.

او اظهار داشت: با اشخاصی که قصد برهم زدن امنیت مردم و جامعه را در ایام پایانی سال داشته باشند با جدیت و قاطع برخورد خواهد شد.

امیری بیان کرد: خانواده‌ها در شرایط گسترش بیماری کرونا از خروج نوجوانان و جوانان خود از منازل در شب چهارشنبه پایان سال جلوگیری کنند تا بتوان روالی را که در زمینه قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا در پیش گرفته ایم تا شکست کامل این بیماری ادامه دهیم.

براساس آخرین آمار اعلام شده تا عصر بیست و ششم اسفند۹۸ شمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان فارس به ۲۹۵ نفر رسیده است.

در ۲۴ساعت گذشته ۲ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند که با احتساب آن‌ها تاکنون ۱۱ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در این استان فوت کرده‌اند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: