* نخستین دوره پژوهشگری معارف انقلاب اسلامی برگزار می‌شود
پ
کد خبر : ۱۶۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ -17 March 2020
دانشگاه فرهنگیان نخستین دوره پژوهشگری معارف انقلاب اسلامی (تربیت اسلامی) را برای آموزش «پژوهشگر تربیت انقلابی» (تربیت مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی) برگزار می‌کند.
به گزارش «آزادی»  دانشگاه فرهنگیان با همکاری مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برای آموزش «پژوهشگر تربیت انقلابی» (تربیت مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی) از میان دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان، دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان و دانش‌آموختگان این دانشگاه که شاغل به تحصیل در دوره ارشد و دکتری دانشگاه‌های دیگر هستند، در شهر‌های تهران، مشهد و قم، از طریق برگزاری آزمون و مصاحبه برای دوره آموزشی و پژوهشی، پژوهشگر می‌پذیرد.
براساس این گزارش، اهداف این دوره تبیین گفتمان انقلاب اسلامی با رویکرد منظومه فکری امام خمینی ره و رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفتمان سازی و تربیت سرمایه اجتماعی مناسب در زمینه تعریف، توصیف، تبیین، پیش‌بینی، تفسیر مکتب فکری انقلاب اسلامی، پاسخگویی نظام‌مند و روشمند به مسائل سیاسی اجتماعی انقلاب اسلامی و تقویت مبانی، مبادی و منطق پشتیبان انقلاب اسلامی و تمهید شرایط جهت امتداد اجتماعی آن است.
همچنین از دیگر اهداف این دوره دست یافتن به مجموعه سازمان‌یافته از پژوهشگران و نخبگان فکری در زمینه تعلیم و تربیت انقلابی، تولید آثار پژوهشی بهینه و برتر در حوزه تعلیم و تربیت انقلابی، شناسایی، جذب و شبکه سازی نخبگان و فرهیختگان در حوزه تعلیم و تربیت انقلابی و حمایت فکری و علمی از نخبگان و فرهیختگان فعال در حوزه تعلیم و تربیت انقلابی است.
براساس این گزارش، این دوره آموزشی در چهار نیم سال آموزشی طراحی شده است که زمان‌بندی برنامه‌های آموزشی آن متناسب با شرایط پذیرفته‌شدگان نهایی اعلام خواهد شد. در این دوره آموزشی هر داوطلب در مجموع ۳۰ عنوان درسی (۱۴۴۰۰ ساعت) را آموزش می‌بیند که در مجموع ۱۲۰ جلسه است. (هر عنوان درسی مشتمل بر ۴ جلسه ۱۲۰ دقیقه‌ای است).
طبق اعلام دانشگاه فرهنگیان؛ به پذیرفته‌شدگانی که با موفقیت این دوره را سپری کنند، گواهی پژوهشگری به صورت مشترک از سوی دانشگاه فرهنگیان و مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی اعطا خواهد شد.
همچنین برنامه درسی این دوره آموزشی شامل سه بخش روش شناسی و مهارت افزایی، خطوط کلی معارف انقلاب اسلامی و خطوط کلی تعلیم و تربیت انقلابی طراحی شده است.
ثبت نام این دوره از یکشنبه ٢۵ اسفند٩٨ تا ٣١ اردیبهشت ١٣٩٩ انجام می‌شود و آغاز دوره آموزشی تیر ماه ۱۳۹۹ است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: