* هیچ‌کس اجازه ندارد سلامت و امنیت جامعه را به خطر بیندازد
پ
کد خبر : ۱۶۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴ -16 March 2020
فرمانده انتظامی کردستان گفت: در شب چهارشنبه آخر سال و جشن‌های نوروزی امسال اقدامات پیشگیرانه تشدید می‌شود و به‌هیچ‌عنوان اجازه نمی‌دهیم سلامت مردم و امنیت جامعه به خطر بیفتد.
به گزارش «آزادی» ، سردار علی آزادی، اظهار داشت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و در راستای حفظ سلامتی مردم که در درجه اول اهمیت برای پلیس قرار دارد و همچنین برقراری امنیت جامعه فعالیت‌های بسیاری انجام گرفته است.

وی افزود: شعار نوروزی امسال پلیس سلامت خانواده، امنیت اجتماعی با هشتک در خانه بمانیم است و بر همین اساس برنامه‌های پیشگیرانه نیروی انتظامی تغییر کرده و به همین منظور در جهت حفظ سلامت مردم باید از تجمع‌ها جلوگیری کنیم.

فرمانده انتظامی کردستان ادامه داد: با توجه به تصمیم گیری‌های انجام شده در ستاد مقابله با کرونا در استان کردستان، در چهارشبنه آخر سال و جشن‌های نوروزی از هرگونه تجمع جلوگیری می‌شود تا سلامت مردم و امنیت جامعه به خطر نیافتد.

سردار آزادی یادآور شد: در سال ۹۷ در شب عید ۶۹ مصدوم داشتیم و تعداد بسیاری نیز به صورت سرپایی درمان شدند که نشان می‌دهد برگزاری این مراسم‌ها نیز در راستای سلامت دیگران خطرناک است.

وی بیان کرد: امسال سخت گیرانه‌تر با تجمعات در مراسم‌های چهارشنبه سوری و جشن‌های نوروزی برخورد می‌شود و ممکن است کسانی که در راستای برهم زدن آرامش مردم و به خطر انداختن امنیت مردم اقدام کنند تا بعد از تعطیلات نوروزی در بازداشت نگه داشته شوند.

فرمانده انتظامی کردستان گفت: با توجه به اینکه سفر‌های نوروزی نیز امسال به دلیل شیوع کرونا ویروس پیش بینی می‌شود بسیار کمتر از سال‌های قبل باشد، اما طرح‌های نوروزی با بهره گیری از ۹۰ اکیپ خودرویی و موتوری در سطح جاده‌ها و داخل شهر اجرا می‌شود.

سردار آزادی در ادامه اظهار داشت: در بحث زوج و فرد شدن پلاک خودرو‌ها برای تردد نیز در ستاد مقابله با کرونا این تصمیم گیری شده و پلیس تنها اجرا کننده این تصمیم است و امروز به صورت ارشادی با کسانی که این طرح را رعایت نمی‌کنند برخورد می‌شود و در روز‌های آینده جدی‌تر با متخلفان برخورد می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر بیشتر ادارات و بانک‌های استان نیمه تعطیل هستند و بیشتر خودرو‌هایی که در حال تردد هستند بدون هدف در سطح خیابان‌ها تنها برای وقت گذرانی تردد می‌کنند.

فرمانده انتظامی کردستان ادامه داد: در خصوص ممانعت از تردد خودرو‌های دیگر استان‌ها نیز به داخل استان کردستان، در مبادی ورود و خروجی شهر‌های استان تابع مقامات کشوری هستیم و تا این لحظه دستوری بنا بر ممانعت از ورود آن‌ها به استان‌های دیگر صادر نشده و تنها باید خودرو‌های ورودی کنترل شوند.

سردار آزادی در بخش دیگری از سخنان خود به آمار جرایم رخ داده طی سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: در بحث جرایم فضای مجازی ۹ نفر که اقدام به انتشار اخبار دروغین و تشویش اذهان عمومی کرده اند، دستگیر شده اند.

وی بیان کرد: در بحث مواد بهداشتی نیز طی چند روز گذشته انبار‌های بسیاری را کشف کرده ایم و طی چند عملیات بیش از ۳۳ هزار عدد ماسک، ۲۰۲ هزار جفت دستکش و ۲۰ هزار دست لباس یکبار مصرف کشف شد و ۱۷ نفر نیز در این رابطه دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی کردستان گفت: در بحث مواد محترقه نیز یک میلیون و ۹۶۴ هزار عدد انواع مواد محترقه کشفیات داشته ایم که نسبت به سال قبل ۱۹۰ درصد رشد داشته است.

سردار آزادی با بیان اینکه در بحث مبارزه با کالای قاچاق ۲۵ درصد در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد داشته ایم، اظهار داشت: در این حوزه در مجموع ۱۷۲ میلیارد تومان کالای قاچاق در سطح استان کشف شده است.

وی افزود: همچنین در بحث مواد مخدر نسبت به سال قبل ۲۵ درصد افزایش کشفیات داشته ایم و نزدیک به یک تن انواع مواد مخدر کشف شده است.

فرمانده انتظامی کردستان به افزایش ۲۴ درصدی جرایم فضای مجازی در سال جاری خبر داد و ادامه داد: ۸۰ درصد از دستگیری‌ها در حوزه فضای مجازی مربوط به جرایم مالی و ۱۴ درصد نیز مربوط به جرایم اخلاقی است.

سردار آزادی به آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات درون و برون شهری نیز اشاره کرد و یادآور شد: در موضوع جانباختگان تصادفات درون شهری هفت نفر معادل کاهش ۱۴ درصد و در تصادفات برون شهری ۳۸ نفر معادل ۱۲ درصد کاهش فوتی داشته ایم.

وی بیان کرد: همچنین در بحث کل جرایم ۳۶ درصد جرایم در مرکز استان اتفاق افتاده و در بحث سرقت با افزایش مواجه هستیم و ۴۹ درصد سرقت‌های استان مربوط به سنندج است.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، هیچ کس ، سلامت ، جامعه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: