* طرح بسیج ملی مبارزه با ویروس کرونا در آذربایجان‌شرقی
پ
کد خبر : ۱۶۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵ -14 March 2020
استاندار آذربایجان شرقی گفت: طرح بسیج ملی مبارزه با ویروس کرونا برای پیشگیری از شیوع این ویروس در این استان آغاز شد.
به گزارش «آزادی» محمدرضا پورمحمدی، روز شنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با تاکید بر همکاری همه دستگاه‌ها برای اجرای این طرح، افزود: این طرح اقدامی مهم برای پیشگیری از شیوع کرونا و مراقبت در خانه بوده و تنها راه حل مقابله با این پدیده است.

وی اظهار داشت: با تجربیاتی که سازمان بسیج و بخش بهداشت و درمان در بحران‌های مختلف دارد ساختار اجرای این طرح در استان فراهم شده و امید است با اجرای آن نتایج مثبتی در مقابله با این پدیده حاصل شود.

استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از تلاش‌های همه دستگاه‌های مسوول برای مقابله با بیماری کرونا، گفت: دانشگاه علوم پزشکی و بخش بهداشت و درمان در خط مقدم این کار قرار داشته و در این شرایط همه باید برای مقابله با این بیماری دست به دست هم دهند.

پورمحمدی، با اشاره به تلاش‌های سال های گذشته دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ساخت و توسعه فضاهای درمانی استان، ادامه داد: در زمان کنونی این اقدامات اثربخشی خود را در این استان نشان داده و در مدیریت و مقابله با این بیماری تاثیر بسزایی ایفا کرده است.

وی بر مدیریت و مقابله با کرونا و اطلاع‌رسانی شفاف مصوبات این ستاد تاکید و یادآوری کرد: در شرایط فعلی، انتشار اخبار غیرواقعی و تشویق اذهان عمومی به هیچ وجه قابل قبول نبوده و دستگاه‌های مسوول باید نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای نشان دهند.

رییس ستاد استانی مقابله با کرونا همچنین بر کاهش ازدحام در تمامی مراکز اقتصادی و اداری و کنترل جدی مبادی ورودی استان تاکید کرد و گفت: در کنار این اقدامات باید نیازمندی‌ها و کالاهای اساسی به وفور در دسترس مردم قرار گیرد.

پورمحمدی با بیان اینکه مراجعات مردم به دستگاه‌های اداری باید کاهش یابد، افزود: دستگاه‌های اجرایی، ادارات و سازمان‌ها در این شرایط باید با تمام توان پشتیبان دانشگاه علوم پزشکی باشند و از همه امکانات خود در این راستا استفاده کنند و در کنار این اقدام می‌توانند برای کاهش جمعیت شاغل در ادارات، امکان دورکاری و شیفت‌کاری را برای کارکنان خود فراهم کنند.

وی بر تداوم اقدامات ضدعفونی در اماکن عمومی و مراکز تجاری با همکاری اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی مرتبط نیز تاکید کرد و اظهار داشت: تمام مراکز در زمان ضدعفونی باید تعطیل شوند.

مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا برای همه دستگاه ها لازم الاجرا است

علیار راستگو، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا برای همه دستگاه‌های اجرایی استان لازم‌الاجرا است، گفت: همکاری و پشتیبانی دستگاه‌ها از دانشگاه علوم پزشکی تبریز و اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا ضروری است.

میانگین سنی مبتلایان قطعی کرونا در آذربایجان شرقی ۵۷ سال و فوت شدگان ۶۶ سال است

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه گفت: میانگین سنی مبتلایان قطعی کرونا در این استان ۵۷ سال و فوت‌شدگان ۶۶ سال بوده و تبریز بیشترین تعداد مبتلایان را به خود اختصاص داده است و شهرهای میانه، سراب و شبستر به تناسب جمعیت دارای بیشترین درصد مبتلایان هستند.

محمدحسین صومی، افزود: در روزهای گذشته تست کرونای ۱۲ نفر از پزشکان و پرستاران استان نیز مثبت شده و در خانه‌های خود تحت مراقبت هستند و وضعیت عمومی آن ها خوب است.

وی با اشاره به اینکه کنترل استرس نقش مهمی هم در پیشگیری از ابتلا به کرونا و در تسهیل روند بهبودی مبتلایان دارد، از مردم خواست بهداشت فردی را رعایت کرده و با ماندن در خانه از شیوع این ویروس جلوگیری کنند.

۳۲ هزار نفر در اجرای طرح ملی مبارزه با کرونا مشارکت دارند

فرمانده سپاه عاشورا نیز در این جلسه از تشکیل قرارگاه بسیج ملی مبارزه با کرونا در استان خبر داد و گفت: در اجرای این طرح ۳۲ هزار نفر با طی دوره های آموزشی مشارکت دارند.

سردار عابدین خرم، هدف از تشکیل این قرارگاه و اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا را قطع چرخه بیماری بین افراد مبتلا و سالم اعلام کرد و افزود: در جریان اجرای این طرح تمام افراد با هماهنگی مراکز سلامت و پایگاه‌های مقاومت بسیج غربال‌گری می شوند.

وی اظهار داشت: در مرحله اول اجرای این طرح ۸ هزار نفر در حال آموزش هستند که بعد از اتمام دوره آموزشی در مراکز سلامت مستقر خواهند شد و از طریق ارتباط تلفنی همه جمعیت مناطق تحت پوشش مراکز را از نظر علایم بیماری غربال‌گری خواهند کرد.

آغاز طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا، کاهش ازدحام در تمام مراکز اقتصادی و اداری، تداوم کنترل مبادی ورودی استان، ضدعفونی کردن امکان عمومی و مراکز تجاری و کاهش جمعیت شاغل در ادارات و سازمان‌ها، آخرین تصمیمات ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا بود.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، طرح ، بسیج ، ملی ، ویروس ، کرونا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: