* زنگ خطر کرونا در کردستان به صدا درآمد
پ
کد خبر : ۱۶۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰ -13 March 2020
با سه رقمی شدن آمار مبتلایان به کرونا در کردستان، رییس دانشگاه علوم پزشکی نسبت به بحران شیوع بیماری در این استان هشدار داد.
به گزارش «آزادی» دکتر فرزین رضاعی روز جمعه در گفت و گویی اظهار داشت: ویروس کرونا در جهان بیش از ۱۰۰ هزار نفر را مبتلا و چند هزار تن را به کام مرگ کشیده است و با جهانی شدن بیماری کرونا، این مهمان ناخوانده که از نقطه به نقطه و گوشه به گوشه کشور‌ها و شهر‌های جهان گذر کرده، زنگ خطر بیماری در استان کردستان به صدا درآمده و در صورت عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی، شاهد رخدادی تلخ در استان خواهیم بود.
 
وی با خطاب قرار دادن مردم استان گفت: خواهران، برادران و فرزندان شما در خط مقدم مقابله با کرونا ویروس بوده و در جبهه نبرد با بیماری مشکلات را به دوش می‌کشند، اگر هشدار‌ها را جدی نگیرید روز‌های سخت تری برای شما و آنان در پیش است.
رییس دانشگاه کردستان افزود: از تمام اقشار و اصناف تقاضا دارم قبل از آنکه شاهد عواقب جبران ناپذیر بوده و پیش از آنگه نظاره گر از دست دادن عزیزانتان باشید مغازه‌های خود را ترک کرده، از ارتباطات جمعی از قبیل: مهمانی ها، مسافرت‌های نوروزی، چهارشنبه سوری و دیدار با اهل قبور بپرهیزید و با وجود تمام کاستی‌ها در خانه هایتان بمانید.
 
وی تاکید کرد: استفاده از دستکش و ماسک به تنهایی باعث مصونیت از این بیماری نمی‌شود بلکه تنها راه در امان بودن از این ویروس در خانه ماندن و رعایت توصیه‌های خود مراقبتی همچون شست و شوی مرتب دست‌ها، عدم روبوسی و پرهیز از دست دادن است.
رضاعی ابراز امیدواری کرد: این نوروز را دور از خانواده‌های عزیزانمان باشیم تا بهار‌های دیگر از کنار هم بودن شادمان شویم.

در ۲۴ ساعت گذشته ۹ نفر به تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان اضافه شد، گفت: اکنون بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی ابتلای ۱۰۲نفر از افراد بستری به بیماری کرونا قطعی است.

آمار مبتلای قطعی به بیماری کرونا به تفکیک شهرستان‌ها شامل سقز با ۴۰ نفر، بانه ۲۳ نفر، سنندج ۱۵نفر، کامیاران چهار، قروه ۹، مریوان ۲، دیواندره سه، بیجار سه، دهگلان ۲ و سروآباد یک نفر است.

۳۱۷ نمونه از افراد مشکوک به کرونا گرفته شده که از این تعداد، ۱۰۲ نمونه مثبت و ۱۸۲ نمونه منفی است.

۱۰ بیمار بر اثر ابتلا به بیماری کرونا از ابتدا تا امروز، یادآور شد: از این تعداد هفت بیمار در سقز، یک بیمار در مریوان، یک بیمار در قروه و یک بیمار در بانه فوت کردند ضمن اینکه چند نفر دیگر هم در این مدت جانباخته اند که جواب آزمایش آن‌ها منفی بوده است.
ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون علاوه بر کشور‌های جنوب شرق آسیا، خاورمیانه، اروپا، قاره‌های آفریقا، اروپا و اقیانوسیه را هم تحت تاثیر قرار داده است.
ایران نیز از ویروس کرونا در امان نماند و نخستین مورد بیماری ۳۰ بهمن ماه در قم شناسایی شد.
کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، هزار و ۲۸۹ مورد بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۱ هزار و ۳۶۴نفر افزایش یافت که
تا کنونسه هزار و ۵۲۹ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص. شده‌اند.
در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۵ نفر از مبتلایان جدید به کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۵۱۴ مورد رسید.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: