* روحانی عراقی خواستار اخراج سفیران انگلیس و آمریکا شد
پ
کد خبر : ۱۶۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹ -08 March 2020
یک روحانی برجسته دین در عراق امروز یکشنبه خواستار اخراج سفیران انگلیس و آمریکا به اتهام نشر بی بند و باری در کشورش شد.
به گزارش «آزادی» آیت الله شیخ «جواد الخالصی» در توئیتی سفارتخانه های امریکا و انگلیس در بغداد را به اشاعه فحشا، ناهنجاری های اخلاقی و انحرافات جنسی در عراق متهم کرده و خواهان اخراج سفیران این دو کشور به دلیل حمایت از این بی بند و باری ها شده است.

وی گفته است: بر علمای امت خصوصا مراجع دین و تمامی روشنفکران و مخلصان لازم است که اقدامات سفارتخانه های آمریکا و انگلیس را در تشویق اشاعه فحشا، دعوت به ناهنجاری ها و انحرافات جنسی که نقض کننده آشکار حاکمیت ملی و تجاوز به اعتقادات و باورهای مردم عراق و نادیده انگاری تمامی ارزش های دینی است، محکوم کنند.

شیخ الخالصی نوشت: سفارتخانه های این دو کشور به بهانه وجود مصوبات قانونی در این خصوص، مرتکب این رفتارهای ضد ارزشی می شوند.

برهمین اساس این روحانی برجسته دینی عراق خواستار اخراج سفیران «تجاوزگر» آمریکا و انگلیس از کشورش به خاطر «مشارکت آشکار در تعرض به ارزش های انسانی و حقوق ملت عراق» شده است.

سفارتخانه های آمریکا و انگلیس در بغداد متهم به نشر ارزش های ضد دینی و انحرافات جنسی هستند و برنامه هایی مانند «آیلپ» که سفارتخانه آمریکا در بغداد از ۲۰۱۷ برای انحراف جوانان عراقی به اجرا گذاشته یا پروژه هایی مانند «عراق کویر» برای نشر همجنسگرایی که سفارت انگلستان از ۲۰۱۵ تاکنون از آن حمایت می کند و ایجاد شبکه های اجتماعی مختلف دعوت به الحاد و ناهنجاری های جنسی تحت عنوان «مجتمع میم» (المجتمع المثلی) (جامعه همجسنگرایی) مجموعه کوچکی از این فعالیت های ضد اخلاقی این دو سفارتخانه برای تخریب باورها و ارزش های انسانی و اخلاقی در جامعه عراق است.

چند هفته قبل برخی از این گروه های منحرف مورد حمایت سفارتخانه های آمریکا و انگلیس در بغداد، تحت عنوان اعتراضات خیابانی ضد طبقه سیاسی حاکم در عراق، فراخوانی به نام «تظاهرات جنس نرم» دادند تا به بهانه فراخوان دختران به اعتراضات، جوانان پسر را به میادین اعتراضی بکشانند که این فراخوان با واکنش های منفی شدید در جامعه عراق مواجه شد.

سفارتخانه انگلیس در سوم مارس گذشته در توئیتی ادعا کرد که دولت عراق قانون محترم شمردن حقوق همجنسگرایان را به تصویب رسانده این درحالی است که چنین قانونی با این عنوان به هیچ وجه در عراق صادر نشده بلکه جامعه متدین عراق به شدت مخالف این گونه ناهنجاری های اخلاقی و دینی است و علیه آن موضع می گیرد.

شیخ «عبدالمهدی الکربلایی» امام جمعه کربلا در ۲۵ بهمن ماه گذشته در خطبه جمعه در صحن حسینی نسبت به گسترش ناهنجارهای اجتماعی و اخلاقی در جامعه عراق ابراز تاسف کرد.

امام جمعه کربلا اخلاق اسلامی، انسانی، سخاوت، جانفشانی، غیرتمندی، صبوری، دینداری و میهن دوستی را از ارزش های مهم جامعه عراق دانست و گفت که متاسفانه برخی نقص های اخلاقی، ارزش های مذموم و رفتارهای نادرست اخیرا در جامعه عراق گسترش یافته است.

پیش از این نیز مقتدا صدر رهبر جریان صدر در توئیتی نسبت به گسترش پاره ای ناهنجارهای اخلاقی در جامعه عراق که توسط آمریکایی ها ترویج می شود، هشدار داده بود.

رهبر جریان صدر فراخوان های بی بندباری و شهوت رانی به اسم آزادیخواهی را دستاورد اشغالگران آمریکایی در عراق دانست و تاکید کرد: به این ها (اشغالگران) اجازه نمی دهیم که اثرات دین و عقیده را از کشور عراق بزدایند همان طور که پیش از این به اشغالگران اجازه ندادیم که عراق را از هستی محو کنند.

وی در واکنش به فراخوان های اخیر از جمله فراخوان «تظاهرات موسوم به جنس نرم» تاکید کرد: بر همه ما واجب است که اجازه ندهیم عراق نه به قندهار افراط گرایی دینی و نه شیکاگوی بی بندو باری، انحطاط اخلاقی، ناهنجاری جنسی، فسق، فجور و همجنس گرایی تبدیل شود.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، روحانی ، عراقی ، اخراج ، سفیر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: